گوگل می‌گوید با انتشار گزارش‌هایی درباره شیوه و مقاصد حرکت کاربرانش در میانه شیوع کرونا می‌خواهد به مقامات بهداشت عمومی کشورها در این بحران کمک کند.

google

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌بی‌سی گوگل در پستی در وبلاگ رسمی‌اش انتشار گزارش‌هایی درباره کشورها با عنوان «گزارش‌های حرکت در جوامع کووید-۱۹» را اعلام کرد که در این آدرس قابل‌دسترسی است.

در گزارش‌ مربوط به هر کشور روندهای داده‌های جمعیتی در شش رده به نمایش در می‌آیند: خرید و تفریح،  خواروبار و دارو، پارک، ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی، محل‌های کار و محل‌های مسکونی.

این داده‌ها که تغییرات روندهای جابه‌جایی‌ها کاربران را در مدتی چند هفته‌ای تا ۴۸ تا ۷۲ ساعت پیش از انتشار گزارش پیگیری می‌کند، در حال حاضر فهرستی شامل ۱۳۱ کشورو نیز شهرستان‌های درون برخی از کشورها را در برمی‌گیرد.

گوگل می‌گوید این داده‌ها به طور تجمعی گردآوری شده نه در سطح فرد و شمار مطلق افرادی را که در مثلا در پارک‌ها یا خواروبارفروشی‌ها حاضر می‌شوند، را نشان نمی‌دهد.

در مقابل، این داده‌ها به صورت درصد بیان می‌شوند و افزایش بالقوه در حضور افراد در انواع محل‌ها را نشان می‌دهند. برای مثال اولین گزارش‌ها درباره منطقه سانفرانسیسکو نشاندهنده کاهش ۷۲ درصدی در حضور در محل‌های خرید و تفریح، کاهش ۵۵ درصدی جمعیت در پارک‌ها و افزایش ۲۱ درصدی جمعیت حاضر در محل‌های مسکونی در فاصله ۱۹ فوریه تا ۲۹ مارس است.

این داده‌ها می‌تواند مقامات بهداشت عمومی کشورها را درباره کانون شیوع بعدی بالقوه کووید-۱۹ هشیار کند.

این داده‌ها به خصوص هنگام فروکش کردن همه‌گیری و بازگشت مردم به سر کار و تحصیلشان مهم است. مقامات بهداشتی عمومی می‌توانند با استفاده از این داده‌ها ریابند چه مناطقی بیشترین ازدحام را خواهند داشت و اقدامات لازم را انجام دهند.

این اقدام گوگل همچنین نگرانی‌ها درباره حفظ حریم شخصی کاربران را با توجه به اطلاعاتی که گوگل از محل‌های حضور کاربرانش جمع می‌کند، تجدید می‌کند.

گوگل می‌گوید از اطلاعات تجمع‌یافته و بدون نام‌شده به دست آمده از بخش «سابقه مکان» استفاده می‌کنند که در سرویس نقشه گوگل و سایر سرویس‌ها وجود دارد و به طور دیفلات خاموش است، مگر اینکه کاربر آن روشن کند.

کد خبر 497429

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha