مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
۰ نفر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان تاکید کرد: مرغداران نگران مازاد تولید نباشند و از ذخیره‌سازی حدود ۵۰ تن مرغ مازاد تولید به صورت روزانه در استان خبر داد.

گوشت مرغ

به‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، آرش فرزام‌صفت میزان تولید روزانه گوشت مرغ در استان گیلان را نزدیک به ۵۳۰ تن  اعلام کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در استان مصرف و حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن به خارج از استان صادر می شود.

فرزام‌صفت ادامه داد: در این میان روزانه بین ۵۰ تا ۸۰ تن نیز مازاد تولید گوشت مرغ در استان داریم که برای مدیریت و به منظور آسیب نرسیدن به تولید کنندگان برنامه ریزی کرده‌ایم.

 وی علت این حجم تولید مرغ مازاد در شرایط کنونی را شیوع ویروس کرونا و بدنبال آن تعطیلی رستوران ها، تالارها و مراکز شبانه‌روزی عنوان و تصریح کرد: برای مدیریت این موضوع تصمیم گرفتیم تا از طریق زنجیره های تولید و اتحادیه مرغداران این مازاد تولید، خریداری و ذخیره سازی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان افزود: بخشی از مرغ  نیز به طور زنده به  تهران ارسال می شود؛ ضمن آنکه شرکت پشتیبانی امور دام قبل از این فقط مرغ‌هایی با وزن کمتر از یک کیلو و ۸۰۰ گرم را  می‌خرید اما اکنون موظف شده تا مرغ با وزن دو کیلو و ۲۰۰ گرم را نیز خریداری کند.

قیمت مصوب مرغ تنظیم بازار ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شده اما در حال حاضر با توجه به شرایط ایجاد شده ناشی از شیوع کرونا قیمت مرغ تا ۹ هزار و ۵۰۰ تومان نیز در گیلان برای عرضه به مصرف‌کننده کاهش داشته است.

کد خبر 497363

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha