سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت: با شیوع ویروس کرونا در این استان بیمارستان‌ها و مراکر درمانی با کمبود فراوردهای خونی دست و پنجه نرم می‌کنند.

انتقال خون

به گزارش همشهری‌انلاین، پرویز یزدانپناه جمعه 15 فروردین در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: فضایی امن و به طور کامل استریل به منظور جلوگیری از انتقال ویروس کرونا در تمامی مراکز انتقال خون  در شهرهای مختلف استان ایجاد شده است و به طور مستمر تمامی وسایل، امکانات و تجهیزات با مواد ضدعفونی کننده تمییز می شوند، بنابراین اهدا کنندگان با اطمینان خاطر و بدون هیچ گونه نگرانی برای اهدای خون مراجعه کنند.

وی بیان کرد: با توجه به نیاز روزانه بیمارستان به فراورده های خونی هم استانی ها هیچ گونه نگرانی برای مراجعه به مراکز اهدای خون نداشتهباشند و پایگاه انتقال خون در شهرهای استان در نوبت های صبح و عصر آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

یزدانپناه با اشاره به کاهش مراجعه مردم  به مراکز انتقال خون استان به علت شیوع ویروس کرونا در استان، افزود: خون ماده حیاتی و ضروری برای تمام افراد و به ویژه بیماران محسوب می‌شود ودر این میان مصدومان حوادث ترافیکی، بیماران تالاسمی، هموفیلی و سرطانی نیاز بیشتری به خون و فرآورده‌های خونی دارند.

وی اظهارکرد: بدون تردید از افراد بیمار با داشتن نشانه‌های بیماری، خون گرفته نمی‌شوند و مردم اطمینان داشته باشند که خون‌های اهدایی از سلامت کامل برخوردار هستند.

یزدانپناه اضافه کرد: افراد خیر و نوع‌دوست کهگیلویه وبویراحمد در روزهای کرونایی، بیماران و نیازمندان به خون و انواع فرآورده‌های خونی را فراموش نکنند.

وی گفت: افرادی که شرایط اهدای خون را دارند میتوانند به آدرس https://nobatdehi.ibto.ir  مراجعه کرده و تاریخ و ساعت مورد دلخواه خود را برای اهدای خون به صورت غیر حضوری انتخاب و در وقت مشخص شده به این مرکز مراجعه کند .

یزدانپناه نقش رسانه‌ها و خبرنگاران را برای ترویج و نهادینه کردن هر چه بیشتر فرهنگ اهدای خون و تبیین فواید و مزایای آن برای مردم را بسیار موثر دانست.

فرآیند اهدا و تزریق خون به دریافت‌کنندگان، «انتقال خون» نام دارد.اهدای خون هنگامی رخ می‌دهد که یک فرد سالم به طور داوطلبانه مقدار مشخصی از خون خود را در یک مرکز انتقال خون هدیه می‌کند.

کد خبر 497303

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha