چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۷
۰ نفر

بازار سیم کارت دائمی همراه اول ظاهراً در حال گذار از روزهای منحصر به فردی است و انتشار یک خبر باعث شده صاحبان این نوع از سیم کارت کمی عجولانه به فکر آب کردن سیم کارت‌های کد ۰۹۱۲ بیفتند.

افشار فروتن لاریجانی، رئیس انجمن فروشندگان سیم‌کارت،گوشی و لوازم جانبی در این‌باره به همشهری می‌گوید: اعلام خبر خصوصی سازی شرکت مخابرات و اپراتور اول که احتمالا باعث کاهش قیمت سیم کارت دائمی همراه اول خواهد شد صاحبان این سیم کارت‌ها را به صرافت فروش انداخته است.

او تاکید می‌کند: در بازار سیم کارت این تلقی بوجود آمده که واگذاری شرکت مخابرات و به تبع آن کاهش قیمت سیم‌ کارت به سرعت محقق خواهد شد بنابراین تمایل به خرید سیم کارت همراه اول کاهش یافته و صاحبان سیم‌کارت‌های دائمی هم به فکر فروش افتاده‌اند.

لاریجانی نسبت به تصمیم‌گیری عجولانه در مورد فروش سیم کارت‌ هشدار می‌دهد و تاکید می‌کند: واگذاری شرکت مخابرات اپراتور  اول روندی طولانی در پیش دارد بنابراین کاهش قیمت سیم کارت هم در کوتاه مدت صورت نخواهد گرفت.

رئیس انجمن فروشندگان سیم کارت، گوشی و لوازم جانبی پیش‌بینی می‌کند به زودی با آغاز دوره جدید ثبت نام شرکت ارتباطات سیار و اعلام قیمت‌های جدید جو حاکم بر بازار سیم کارت تغییر کند  و مردم متوجه  شوند تحول قریب‌الوقوعی در پیش نیست.

لاریجانی در ادامه وضعیت بازار گوشی تلفن همراه را هم بی‌نوسان توصیف می‌کند و می‌گوید: تعرفه جدید برای واردات گوشی تلفن همراه هنوز اعمال نشده و واردکنندگان قانونی کماکان با تعرفه ۲۵ درصدی اقدام به واردات می‌کنند بنابراین قیمت در بازار هم تغییر چندانی را تجربه نکرده است.

او معتقد است: اگر تعرفه جدید ۱۰ درصدی در دور جدید واردات تلفن همراه لحاظ شود،به زودی شاهد کاهش مناسب قیمت خواهیم بود.

به گفته لاریجانی کاهش تعرفه واردات، به واردکنندگان قانونی این امکان را خواهد داد که سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهند.

رئیس انجمن فروشندگان سیم کارت، گوشی و لوازم جانبی کیفیت نامطلوب ضمانت‌های پس از فروش را هم ناشی از یکه‌تازی واردکنندگان غیرقانونی در بازار می‌داند و می‌افزاید: عمده گوشی‌های موجود در بازار به صورت غیرقانونی وارد کشور شده‌ و این محصولات از خدمت‌رسانی مطلوب پس از فروش بی‌بهره هستند.

به گفته فروتن لاریجانی، اگر با کاهش تعرفه، واردکنندگان قانونی با قدرت در بازار حضور یابند و بیشتر واردات از مبادی قانونی صورت گیرد، خدمات مناسب‌تری هم به مشتریان ارائه خواهد شد.

کد خبر 49730

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز