کارت‌های اعتباری یک و دو میلیون تومانی در طرح خرید اعتباری اضطراری ناشی از شیوع کرونا براساس آیین‌نامه ابلاغی معاون اول رئیس جمهوری به اقشار آسیب‌پذیر تعلق می‌گیرد.

يارانه هوم پيج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، دستورالعمل اختصاص کارت اعتباری ۱ و ۲ میلیون تومانی به اقشار آسیب‌پذیر از سوی دولت ابلاغ شد.

این کارت‌ها در طرح خرید اعتباری اضطراری ناشی از شیوع کرونا براساس دستورالعمل ابلاغی معاون اول رییس جمهور به اقشار آسیب‌پذیر فاقد درآمد ثابت از قبیل رانندگان تاکسی، اتوبوس، مینی‌بوس و کرایه‌های بین‌شهری، دستفروشان و کارگران فصلی تا سقف ۴ میلیون خانوار به تشخیص وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعلق می‌گیرد.

بانک‌های عامل همان بانک واریز کننده یارانه افراد بوده و موظفند ۴۸ ساعت پس از اعلام وزارت کار، به ترتیب اعتبار ۱ میلیون تومانی را در کارت خانوارهای یک نفره و ۲ میلیون تومانی را در کارت خانوار بیش از یک نفره فاقد درآمد ثابت منظور نمایند.

بازپرداخت طی ۲۷ ماه که ۳ ماه آن تنفس است صورت می گیرد و ۸ درصد از سود ۱۲ درصدی آن توسط دولت به بانک‌ها پرداخت می شود.

مشمولین نیازی به مراجعه به بانک‌ها نداشته و بانکها با اخذ تعهد الکترونیک می توانند اقساط را از یارانه و کمک هزینه معیشتی افراد کسر نمایند.

دارابودن چک برگشتی و اقساط معوق بانکی مانع دریافت این تسهیلات نمی شود.

کد خبر 497220

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Zagrosanarani IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    2 0
    آیا دولت محترم فقط افراد با عدم درامدثابت رادر نظر دارد خیل بیکارانی که نه در آمد ثابت نه سیار وهیچی ندارند چه چرا اقدامات این دولت همش ناقص وبی خاصیت است تعدادی را می بیند و تعداد بیشماری را نمی بیند از بی‌تدبیری و عدم‌مدیریت است یامی خواهد به نحوی هزینه های خود را کم کند‌وخودر به غفلت بزند
  • سمیرا IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    0 0
    چه فایده داره که دولت به اونایی که واقعا نیازمندن نمیده.بسته قبلی که دادب افرادی ک حقوق خوب داشتن داد.ب اونایی که نیاز واقعی داشتن نداد
  • قاسم فلاح رمضان نژاد IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
    0 0
    باسلام وتبریک سال نو ازاینکه بداد افرادی که هیچ گونه درامدی ندارنن وباکارگری به سختی زندگی رو پیش میبرن رسیدین .دعاگویم .این بهترین طرحی بود که دردست اجرا گذاشتین .بنده مستاجرم وکارگر هیچ درامد ثابتی ندارم پدری هستم تنها بادوبچه بسختی روزگار می گذرانم کارگرسرگذرم صابخونه کرایه میخواد دوبرجه ندادم قبضا مونده .