پنجشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
۰ نفر

فرمانده انتظامی کردستان گفت: میزان تصادفات فوتی جاده‌های برون شهری در طرح نوروزی امسال پنج نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۵ درصد کاهش یافته است.

تصادف

به گزارش همشهری آنلاین سردار علی آزادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اجرای این طرح از ۲۸ اسفند سال گذشته آغاز شده که در این مدت میزان تصادفات جرحی جاده‌های برون شهری هم ۴۸ درصد و مجموع تصادفات برون شهری هم ۶۶ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: مجموع تصادفات درون شهری استان هم ۶۱ درصد کاهش یافته که از جمله در تصادفات خسارتی شاهد کاهش ۷۸ درصدی و در تصادفات جرحی شاهد کاهش ۴۵ درصدی بودیم.

سردار آزادی یادآور شد: آمار کشفیات سرقت ۵۱ درصد و میزان دستگیری سارقان هم ۱۹ درصد در مدت اجرای طرح نوروزی افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه چهار هزار و ۸۰۰ مورد بازدید از واحدهای صنفی انجام شد گفت: ۳۰۴ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات پلمب شد.

فرمانده انتظامی کردستان اظهار داشت: در این مدت ۲۴۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان‌دهنده افزایش ۱۷۵ درصدی است.

وی افزود: در زمان اجرای طرح پنج دستگاه خودرو مرتبط با توزیع‌کنندگاان مواد مخدر توقیف و پنج توزیع کننده مواد نیز توسط پلیس دستگیر شدند.

سردار آزادی با اشاره به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی یادآور شد: در این مدت خودروهای متخلف در استان کردستان ۱۱۴ مورد اعمال قانون شدند.

وی افزود: در راستای مقابله با قاچاق کالاهای سلامت‌محور هم بیش از ۲۰۴ هزار و ۵۰۰ جفت دستکش، ۳۹ هزار و ۷۴ عدد ماسک، ۲۰ هزار و ۲۵ دست لباس مخصوص کادر پزشکی و ۳۱ هزار و ۹۹۴ عدد محلول و ژل ضدعفونی در استان کشف شده است.

فرمانده انتظامی کردستان اضافه کرد: ۲۲ نفر در این راستا دستگیر و بعد از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که از هشت فروردین آغاز شد تا ۲۰ این ماه ادامه خواهد داشت که طی آن محدودیت‌هایی برای برخی اصناف و ترددها اعمال می‌شود.

کد خبر 497156

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha