مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: صنف‌ها و کارگاه‌های فرهنگی-هنری که به دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل شده‌اند و زیر یک سال سابقه بیمه در سال ۹۸ دارند، مشمول بیمه بیکاری می‌شوند.

بیمه بیکاری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رضا کمالی زرکانی روز پنج‌شنبه اظهار کرد: شاغلان موسسات فرهنگی-هنری، چاپخانه ها، کانون های آگهی و تبلیغات، آموزشگاه های هنری و سایر صنوف فرهنگی هنری که تنها به علت شیوع بیماری کرونا از کار بیکار شده اند ، می توانند از بیمه بیکاری بهره مند گردند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای ماده ۲ و بند ب ماده ۶ قانون بیمه بیکاری کارگاه ها و صنف های فرهنگی هنری مشمول، باید ابتدا در سایت وزارت کار به آدرس https://bimebikari.mcls.gov.ir ثبت نام اولیه را انجام دهند.

زرکانی تاکید کرد: برابر مقررات تامین اجتماعی، بیمه شدگان بیکار که کد کارگاهی دارند، مشمول دریافت حق بیمه بیکاری هستند و اشخاصی که به صورت خویش فرما بیمه شده اند(مثل بیمه شدگان صندوق هنر) مشمول این قانون نیستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان این اقدام را در جهت حمایت از صنف های فرهنگی هنری عنوان کرد و گفت: کسانی که در سامانه مذکور ثبت نام می کنند حتما علت بیکاری را گزینه حوادث غیرمترقبه انتخاب کنند.

کد خبر 497108

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha