پنجشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
۰ نفر

فرمانده عملیات مدیریت کرونا در تهران گفت باید منتظر بازگشت مسافران بود تا وضعیت کرونا در پایتخت را بررسی کرد. زالی گفت مردم نباید فریب آمارهای کرونایی را بخورند.

دکتر علیرضا زالی

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران ضمن قدردانی از رعایت توصیه‌های بهداشتی توسط مردم در روز طبیعت،گفت: ما در حال طراحی سناریوهای احتمالی درخصوص کرونا هستیم، زیرا وضعیت بیماری با توجه به بازگشت مردم از سفرهای نوروزی در روزهای آتی نیازمند گمانه زنی‌ها و بررسی‌های فنی‌ است و ما درحال تدارک این سناریوهای احتمالی هستیم.

به گزارش ایسنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی، دکتر علیرضا زالی درباره وضعیت اپیدمی این بیماری در استان تهران توضیح داد: با توجه به اینکه در بخشی از تحقق فاصله گذاری اجتماعی هستیم و در تعطیلات نوروزی بوده‌ایم، ممکن است شاهد یک کاهش نسبی در شیوع بیماری باشیم.

وی گفت: البته باید احتیاط کنیم و این کاهش برای ما فریبنده نباشد، زیرا گاهی اوقات با توجه به نوسان پذیری اپیدمی‌ها، ممکن است با فرودهای آماری رو به رو باشیم، اما این فرودها نباید ما را بفریبد زیرا ممکن است بیماری با کم کردن مداخلات شهری در تکانه‌های بعدی مجدد بازگشت کند.

زالی تاکید کرد: باید هوشیاری خود را حفظ کنیم و با استفاده از همه ظرفیت‌های بهداشتی و درمانی و همراهی مردم شاهد تحقق برنامه‌های متعالی برای ریشه کن کردن قطعی ویروس در تهران باشیم.

وی رعایت توصیه های بهداشتی توسط مردم در روز طبیعت را بسیار ستودنی عنوان کرد و گفت: ممکن است در روزهای اخیر شاهد کاهش نسبی میزان شیوع بیماری باشیم اما این فرودهای آماری نباید ما را بفریبد زیرا ممکن است بیماری با کم کردن مداخلات شهری مجدد بازگشت کند.

وی، اظهارداشت: خوشبختانه امروز شاهد تحقق یک رفتار ستودنی و بسیار افتخارآمیز از سوی مردم استان به خصوص شهروندان تهران بودیم. امروز شاهد آن بودیم که مردم شریف تهران با یک نگاه مسئولانه و با مسئولیت پذیری اجتماعی توصیه‌های بهداشتی را در دستور کار قراردادند و با توجه ویژه به این توصیه‌ها شاهد حداقل حضور افراد در شهر بودیم.

زالی با بیان اینکه مشاهدات میدانی موید عدم حضور و اسکان مردم در شهر به ویژه پارکها و تفرجگاه‌ها در روز طبیعت بود، گفت: مردم انتخاب کردند روز طبیعت را در منازل در کنار خانواده خود بمانند.

وی افزود: این موضوع جای تقدیر و قدردانی دارد و امیدواریم همان طور که امروز مردم چنین حرکت مدنی ارزنده ای را از خود نشان دادند، به سمتی حرکت کنیم که مجموعه خدمات درمانی و بهداشتی کشور در کنار حس مسئولانه آحاد شهروندی هرچه سریعتر بتواند به ریشه کن کردن این مشکل کمک کند.

کد خبر 497074

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ترسو IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    18 11
    مردم تهران یک عمر فریب خورده اند حالا چهارتا آمار هم رویش !!!
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      7 3
      اشتباه نکن مردم تهران فقط کم فرهنگ و خودپسندن زمانی که ریخته بودن تو شهرستانها برای تفریح و عید دیدنی به هر کدومشون میگفتی نظرت راجع به این وضعیت به وجود اومده چیه با نیش خند می گفتن پر شهرتون شده ماشین پلاک تهران ایست بازرسیها رو با افتخار دور زدیم آخر سر هم به خاطر اینکه عید دیدنی نداشتیم دلخور میشدن میرفتن معنای واقعی خودخواهی
  • ۱۲۳ IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    13 1
    بالاخره تکلیف چیه؟ شما میفرمایید که فعلا وضع همینه اما وزیر کشور میفرماید که امیدواریم اوضاع از بیستم‌ به حال عادی برگرده!! و دانشگاهها و مدارس بازگشایی بشن!! بدون اینکه به نشانه های این امیدواری اشاره بفرمایند... لطفا کمی در این باره توضیح‌ بدین.
    • GB ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      1 0
      حرف های سیاستمداران در باره کرونا چندان سندیت ندارد.
    • رضا IR ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      0 0
      اکثر اونهایی میرن شهرستان بچه های همونجا که اومدن تهران زندگی میکنن حالا به خاطرپلاک ماشینشون شدن تهرانی الان تهران شده ایران کوچک و ۷۲ ملت خود تهرانیها شدن غریبه تو شهرشون وخدایشم تو تهران اکثرا رعایت کردن تشکر این آقا هم بجاست
  • سینا IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    21 3
    چرا گذاشتید مردم مسافرت برن؟ این حجم از بی کفایتی و بی مدیریتی بعیده سهوی باشه
  • شناس DE ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    13 1
    اخه شما که نگران بازگشت مسافرها هستین.چرا اجازه مسافرت دادین .چرا شهرهارو قرنطینه نکردین.چرااااااااااااااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • امین TR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      2 2
      مدیریت؟؟؟؟!!!!!! 17
  • ۱ IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    11 3
    جالب است کسانی که امار را می دهند خود می گویند فریب این امار را نخورید
  • م طارمی IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    3 0
    آمار باید بمدت نسبتا طولانی روند نزولی داشته باشد تا بتوان نتیجه گیری کرد در غیر اینصورت فقط حدس و گمان است
  • سعید FR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    7 1
    بحران کرونا در ایران بعد از تعطیلات عید نوروز شروع خواهد شد، تا الان هرچی بوده مقدمه بوده، شمایی که میگی چقدر بیمارستان تخت خالی داریم، ما حتی در شرایط عادی هم تخت ICU به اندازه کافی نداریم، بعد از تعطیلات فاجعه ملی را خواهیم دید!
  • جعفرشیخ هادی IR ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    0 0
    سلام.بااینکه۵۸ساله هستم.مستاجرو۲سال بیکاروبدون بیمه با۶سرعائله.بسته کرونایی بمن وامثال من ندادن .چگونه میتوانیم درخانه بمانیم وشکم گرسنه خانواده ام راچگونه سیرکنم.فکری بحال مابکنید.ممنون
  • علی IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    0 0
    یکی میگه شنبه به حالت عادی برمیگردیم یکی میگه همه چی خوبه ما چقد ارومیم یکی میگه بترسید خطرناکه یکی میگه هنوز معلوم نیست یکی میگه ... خسته شدیم بابا. بسه دیگه