استاندار خراسان جنوبی گفت: آمارها حکایت از همراهی مردم با طرح فاصله گذاری اجتماعی دارد و آمار به ثبت رسیده در ورودی‌ها و خروجی‌های استان، کاهش ۷۰ درصدی میزان ترددها را نشان می‌دهد.

ورودی خراسان جنوبی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدصادق معتمدیان که چهارشنبه ۱۳ فروردین برای بازدید از روند اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در مبادی ورودی استان به شهرستان قاینات سفر کرد، افزود: کاهش ۶۷ درصدی میزان مصرف بنزین در سطح استان نیز دلیل دیگری بر کمتر شدن آمار سفرها است.

وی با اشاره به زمان شروع طرح فاصله گذاری اجتماعی از هشتم فروردین ماه در سطح کشور خاطرنشان کرد: از ابتدای شروع این طرح در خراسان جنوبی، براساس تصمیمات داخلی، ۲۴ نقطه کنترلی در محورهای استان تعیین شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: دستگاه‌های خدمات رسان در نیروی انتظامی، هلال احمر، پلیس راه، راهداری، بسیج و سایر دستگاه‌ها در این نقاط کنترلی مستقر شده‌اند.

وی بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح تا صبح امروز از ورود ۶۶۷ خودرو به شهرهای استان ممانعت شده است.

معتمدیان افزود: هدایت ۶ هزار و ۱۱۲ دستگاه خودرو برای گذر از محورهای استان و ممانعت از خروج ۳۳۰ دستگاه خودرو هم‌استانی‌ها که قصد خروج از استان داشته‌اند از دیگر اقدامات انجام شده در مبادی ورودی است.

وی با تاکید بر نظارت دقیق نیروی انتظامی در مبادی استان گفت: ۲۵ مورد اعمال قانون و ۱۴ مورد توقیف خودروهایی که اصرار بر تخلف داشته‌اند از جمله اقدامات نیروی انتظامی در این محورهاست.

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: آمارها نشان دهنده این است که مردم، طرح را جدی گرفته و به توصیه‌های پلیس توجه داشته‌اند.

وی درخصوص بازه زمانی تعریف شده برای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی گفت: براساس تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا بنا بود مرحله اول طرح تا ۱۵ فروردین باشد اما مصوبه روز گذشته ستاد از استمرار مرحله دوم طرح تا ۲۰ فروردین حکایت دارد.

معتمدیان تاکید کرد: چنانچه همراهی مردم ادامه یابد و با پذیرش توصیه‌های بهداشتی، همچنان طرح فاصله گذاری اجتماعی و در خانه ماندن را جدی بگیرند، موفقیت ما در قطع زنجیره کرونا حتمی خواهد بود.

کد خبر 496994

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha