۱۳ هزار و ۷۴۳ دستگاه خودرو با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به منظور کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا، از هرمزگان برگشت داده شد.

توقف خودرو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سردار غلامرضا جعفری چهارشنبه ۱۳ فروردین اظهار داشت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از بامداد جمعه هشتم فروردین ماه هم‌زمان با سراسر کشور در استان هرمزگان به اجرا درآمده است.

وی افزود: با اجرای این طرح از ورود افراد غیربومی پیشگیری می‌شود و ورودی‌های استان با حضور نمایندگاه پلیس، بسیج و هلال احمر تحت کنترل است.

سردار جعفری تصریح کرد: از ابتدای آغاز این طرح تا دوازدهم فروردین ماه ۱۷۹ هزار و ۶۳۴ دستگاه خودرو در مبادی ورودی هرمزگان بررسی شدند که از این شمار ۱۳ هزار و ۷۴۳ دستگاه برگشت داده شده است.

وی یادآور شد: تمام مبادی ورودی و خروجی فرعی هرمزگان بسته شده و خودروهای غیر بومی نیز از کنارگذر شهرها استفاده و از استان خارج و از ورود به داخل شهرها خودداری کنند.

مهم‌ترین راه برای پیشگیری از ابتلا و قطع زنجیره شیوع، پرهیز از حضور در تجمعات و ترددهای غیرضروری ، ماندن در خانه، توجه به توصیه های بهداشتی و رعایت اصول ،تعطیلی صنوف غیرضرور و دوری از ترس و اضطراب ذکر شده است.

 این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

کد خبر 496931

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha