چهارشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
۰ نفر

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از بارش باران طی امروز ۱۳ فروردین ماه در غرب ایران و دامنه‌های جنوبی البرز خبر داد.

باران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیائیان در گفت و گو با ایسنا درباره آخرین وضعیت آب و هوایی کشور گفت: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی امروز (۱۳ فروردین ماه) با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور در شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس در جنوب غرب کشور و از اواخر روز در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی شامل استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود همچنین از بعد از ظهر امروز تا اواسط روز پنجشنبه (۱۴ فروردین ماه) با تشکیل کانون‌های گرد و خاک روی عراق و عربستان احتمال پدیده گرد و خاک و کاهش دید افقی در برخی مناطق غرب و شمال غرب و جنوب غرب کشور وجود دارد.

وی افزود: روز پنجشنبه (۱۴ فروردین ماه) در نوار شمالی کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی در غرب و جنوب غرب کشور همچنین در استان‌های اصفهان، فارس، بوشهر، کرمان و یزد به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر بارش باران گاهی همراه با با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: با شمالی شدن باد روی دریای خزر از اواخر وقت پنج‌شنبه (۱۴ فروردین ماه) دریا مواج می‌شود و دما در استان‌های ساحلی در روز جمعه (۱۵ فروردین‌ ماه) بین ۳ تا ۶ درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت.

ضیائیان ادامه داد: جمعه (۱۵ فروردین کاه) با عبور متناوب امواج تراز میانی جو در شمال شرق و جنوب شرق و به‌صورت پراکنده در مرکز و شرق کشور در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران به ویژه در ساعات بعد از ظهر بارش باران گاهی همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی همچنین گفت: روز شنبه (۱۶ فروردین ماه) گستره بارش محدود به نوار شمالی کشور شامل سواحل دریای خزر، شمال غرب و شمال شرق کشور خواهد شد. یکشنبه (۱۷ فروردین ماه) نیز فقط سواحل شرقی دریای خزر و شمال شرق کشور شاهد بارندگی خواهند بود که بارندگی در استان‌های گلستان و خراسان شمالی به شکل رگبار و رعد و برق و از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

ضیاییان درباره وضعیت آب‌وهوایی پایتخت نیز اظهارکرد: فردا (۱۴ فروردین ماه) آسمان پایتخت ابری در برخی ساعات همراه با بارش باران و وزش باد، گاهی رگبار و رعد و برق خواهد بود و به تدریج به سمت کاهش ابر می‌رود. بیشینه و کمینه دمای هوا در این روز ۱۷ و ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. پس فردا (۱۵ فروردین ماه) آسمان تهران کمی ابری گاهی همراه با وزش باد در بعد از ظهر افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده با بیشترین و کمترین دمای ۲۰ و ۱۰ درجه سانتیگراد خواهد بود.

کد خبر 496902

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha