معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون حدود ۸۰ هزار بسته معیشتی و بهداشتی بین خانواده‌های محروم این استان توزیع شده است.

بسته حمایتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی رسولیان در حاشیه تهیه بسته‌های ارزاق عمومی برای محرومین حاشیه شهر مشهد افزود: این بسته‌ها با محوریت کمیته امداد امام خمینی (ره)، آستان قدس رضوی، سپاه پاسداران، اصناف و خیرین بین محرومین توزیع شده است.

وی ادامه داد: مردم و نهادهای استان علاوه بر اینکه در مبارزه با کرونا به دنبال تامین تجهیزات، وسایل پزشکی و سایر ملزومات لازم برای پیشگیری و مقابله با این بیماری بودند با همت خیرین و نیکوکاران استان به خانواده‌های محروم و کسانی که درآمد ثابتی نداشته یا وابسته به درآمدهای روزانه می‌باشند نیز کمک کرده‌اند. 

وی گفت: در این راستا قبل از تعطیلات نوروزی پویش‌هایی با هدف کمک به خانواده‌های محروم در استان شکل گرفت و نهادها و دستگاه‌های حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره)، آستان قدس رضوی، شورای شهر، شهرداری، سپاه پاسداران و خیرین نیز اقداماتی را برای کمک به خانواده‌های حاشیه شهر انجام دادند.

رسولیان افزود: محوریت اقدامات مردمی حمایت از خانواده‌های محروم آسیب‌دیده از شیوع بیماری کرونا در خراسان رضوی به کمیته امداد امام خمینی (ره) واگذار شد.

وی اظهار داشت: در این راستا تاکنون ۵۵ هزار بسته حاوی کمک‌های معیشتی و اقلام بهداشتی بین خانواده‌های محروم توزیع شده و این اقدام ادامه خواهد داشت.

رسولیان ضمن دعوت از خیرین و نیکوکاران استان برای تامین اقلام مورد نیاز خانواده‌های محروم گفت: درصدد هستیم همه کالاهای مورد نیاز به ویژه کالاهای اساسی را با قیمت حدود ۵۰ درصد کمتر از قیمت بازار برای خانواده‌های محروم تامین کنیم.

معاون استاندار خراسان رضوی افزود: شکر، برنج، گوشت مرغ و سایر کالاهای اساسی که در اختیار استان قرار دارد به قیمت طرح تنظیم بازار و بسیار کمتر از قیمت رایج برای عرضه به خانواده‌های محروم تامین می‌شود و مسئولیت توزیع آن بر عهده کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

وی ادامه داد: هرچند نیکوکاران و موسسات خیریه خراسان رضوی می‌توانند به صورت جداگانه اقلام مورد نیاز خانواده‌های محروم را تامین کنند اما به منظور عدالت در توزیع کالاها، شناسایی محرومین واقعی و ایجاد توازن و بهره‌مندی خانواده‌های بیشتر پیشنهاد می‌کنم در این زمینه با کمیته امداد امام خمینی (ره) هماهنگی لازم انجام شود.

کد خبر 496887

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان رضوی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha