یک عضو فراکسیون ولایی مجلس گفت: اشکال ما این است که خودمان اظهارنظر می‌کنیم و می‌خواهیم قوانین بشری را جایگزین قوانین الهی کنیم، در صورتی‌ که قوانین بشری باید در چارچوب قوانین الهی باشد.

محمدجواد ابطحي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اعتمادآنلاین، محمدجواد ابطحی، نماینده خمینی‌شهر و عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین مشکل کشور را پایبند نبودن به احکام اسلام دانست و گفت: خدا بشر را آفریده و قوانین را هم داده است. انبیا و امامان هم راه‌حل داده‌اند و امام خمینی (ره) هم در وصیت‌نامه سیاسی و الهی‌شان به این موضوع اشاره کرده‌اند، اما ما نمی‌خواهیم به اسلام عمل کنیم.

  • می‌خواهیم قوانین بشری را جایگزین قوانین الهی کنیم

او ادامه داد: وقتی اعتقاد نداریم، روزگار به همین صورت پیش خواهد رفت. اسم‌مان مسلمان است اما واقعیت‌مان اسلام نیست. اگر به احکام اسلام عمل کنیم، مشکلی نخواهیم داشت. اشکال ما این است که خودمان اظهارنظر می‌کنیم و می‌خواهیم قوانین بشری را جایگزین قوانین الهی کنیم. در صورتی‌ که قوانین بشری باید در چارچوب قوانین الهی باشد، در غیر این صورت فقط بر مشکلات می‌افزاییم.

او در ادامه گفت: قانون می‌نویسم و نقضش می‌کنیم. تبصره می‌زنیم و مردم را علاف کرده‌ایم. در این شرایط تولیدکننده و مصرف‌کننده نمی‌دانند چه‌ کاری باید انجام دهند. علاوه بر این در روابط خارجی‌مان هم نمی‌دانیم باید چه‌کار کنیم. مشکل اجرا نکردن اسلام است، اما آقایان نمی‌خواهند بفهمند.

  • اگر به قانون الهی برگشتیم و مشکلات حل نشد، به‌ صورت من تف بیندازید

او درباره راهکار مشکلات کنونی کشور توصیه کرد: مسئولان باید به قانون الهی برگردند. خدا مصلحت بشر را دیده و آنچه خداوند به مردم گفته مهم است. اگر به قانون الهی برگشتیم و مشکلات حل نشد، به‌ صورت من تف بیندازید. ما مشکلات را بر گردن اسلام می‌اندازیم، اما طبق اسلام عمل نمی‌کنیم.

به گفته ابطحی، مجلس، دولت و... به احکام اسلام اعتقاد ندارند و مشکل ما این است.

  • زیربنای مشکل اقتصادی، مسائل فرهنگی است

این نماینده مجلس شورای اسلامی مشکل دیگر کشور را فرهنگ برشمرد و گفت: مشکلات فرهنگی بر اقتصاد اثر می‌گذارد. اسراف و تبذیر و تجمل‌گرایی ناشی از مشکلات بخش فرهنگی است. برخی می‌گویند مشکلات اقتصادی ما ارجح است، البته مشکل اقتصادی ما تیتر است، اما زیربنای آن به مسائل فرهنگی برمی‌گردد. راه‌حل هم این است که به اسلام برگردیم.

ابطحی ادامه داد: من چوب حرف‌هایم را خورده‌ام و بر ضدم خیلی صحبت کرده‌اند، اما استدلال دارم و حاضرم مناظره کنم.

کد خبر 496881

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    7 1
    اظهارات شما نشان دهنده فقدان ارائه راه حل هاست وگرنه این اظهارات را ما هر روز می شنویم
  • NL ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    9 0
    با اين پيشوني كه شما سوزوندي ، معلومه كه اعتقاد ديگرون رو قبول نداري
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    13 1
    40 سال برگشتین کدام مشکل را حل کردید تمام کشور را به فقر مشکل کشیدید ساکت باشید بهتراست
  • عبداله احمدی IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    8 0
    دیگه مجلس یازدهم که یکدست خودتان هستید
  • رضا IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    10 0
    امثال این اقا فقط خود را مسلمان می دانند به استناد چه مدرکی نمایندگان ودولت را بی اعتقاد معرفی می کنند این آیا بهتان نیست بسیاری از نمایندگان به خاطر اظهار نظر که به مانند امر به معروف ونهی ازمنکراست متأسفانه رد صلاحیت شدند خود حق پنداری دربین مسلمانان یکی از آفات است وگرنه داعشیان هم خود رامسلمان وحق می دانستند
  • آقالو IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    1 3
    مثلادست دزدحرفه ای را باید برید صریح آمده والسارق والسارقه وقطعوایدیهما کجا گفته زندانش کنیم باهزینه بیت المال پروارش کنیم درزندان شورش کند هزارمشکل درست کنر!
  • نیکنام IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    1 0
    بنده حرفهای ایشان را نفهمیدم. خوبست من را راهنمایی کنید کجا بروم و زبان فارسی را دوباره یاد بگیرم. اصلا نفهمیدم منظور ایشان از این حرفها چیست و چرا اسلام را این وسط وجه المصالحه قرار داده اند. و چرا اصل حرفشان را نزده اند. این حرفهایی که ایشان می زنند چیزی نیست که بخاطر آن بخواهند کسی را تنبیه کنند. ترا خدا این حرفهایی را که 99.9 در صد خوانندگانتان نمی خوانند و اگر هم بخوانند چیزی نمی فهمند چاپ نکنید.
  • GB ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    4 0
    با این طرز تفکر احتیاجی به مجلس نیست و بنابر این حرف های ایشان کار بردی ندارد.