مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوع ویروس کرونا، از ممنوعیت ورود یا تردد گردشگران در مناطق حفاظت‌شده و تالاب‌های بین‌المللی چغاخور و گندمان در این استان خبر داد.

منطقه حفاظت شده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا و اداره کل حفاظت محیط زیست استان، شهرام احمدی افزود: این ممنوعیت تردد بر اساس مصوبه ستاد ملی و استانی مدیریت و مقابله با کرونا و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در آستانه روز طبیعت اجرایی شده و تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

به گفته وی، با حضور ۲۴ ساعته محیط‌بانان و یگان حفاظت محیط زیست استان، ورود و تردد گردشگران در مناطق حفاظت شده کنترل خواهد شد و از ورود یا تردد افراد در محدوده این مناطق جلوگیری خواهد شد.

وی اظهارداشت: یک پارک ملی، یک اثر طبیعی ملی و ۵ منطقه حفاظت شده به مساحت ۱۵۵هزار و ۸۴۴ هکتار و ۲ منطقه شکار ممنوع به مساحت ۵۱ هزار و ۷۲۴ هکتار جزء مناطق حفاظت شده استان است.

احمدی افزود: مناطق حفاظت شده استان چهارمحال وبختیاری از جمله منطقه حفاظت شده شیدا، هلن، قیصری، سبزکوه و پارک ملی و منطقه حفاظت شده تنگ صیاد، منطقه شکار ممنوع خدا آفرید و اثر طبیعی  ملی لاله واژگون است.

۱۲.۵ درصد مساحت چهارمحال وبختیاری که منطقه زاگرس میانی یا زاگرس مرطوب قرار دارد، تحت مدیریت محیط زیست است، که این مناطق از تنوع گیاهی و جانوری بالایی برخوردار هستند.

هم‌اکنون با احتساب ذخیره‌گاه زیست کره تنگ صیاد و سبزکوه نیمی از مساحت استان چهارمحال وبختیاری جزو مناطق حفاظت‌شده است که این ذخیرگاه ثبت ملی و جهانی شده است.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری نیز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد، در راستای  مصوبات ستاد پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا ورود به پارک‌ها و اماکن تفریحی را ممنوع اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است، به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس و همچنین به دلیل بارش‌های خوب بهاری و مرطوب بودن عرصه‌های ملی و مراتع و آماده‌نبودن شرایط ورود به این عرصه‌ها ورود به پارک‌های جنگلی، مناطق جنگلی و تفرجگاهی و مرتعی در روز طبیعت ممنوع و با متخلفان به خصوص رانندگان خودروهای متخلف به شدت برخورد خواهد شد.

کد خبر 496870

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha