مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
۰ نفر

مسئول واحد فراهم آوری عضو پیوندی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: نخستین ایثار ماندگار سال ۹۹ با ایثار خانواده تنگستانی رقم خورد.

پیوند اعضا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، علیرضا باقری اظهار کرد: ایثار خانواده تنگستانی باعث شد سه عضو فرزندشان که به مرگ مغزی دچار شده بود، به نیازمندان پیوند عضو اهدا شود.

وی تصریح کرد: نخستین برداشت عضو استان بوشهر در سال ۹۹ بامداد امروز سه‌شنبه ۱۲ فروردین با ایثار خانواده ابوالفضل مباشری رقم خورد.

باقری اضافه کرد: این جوان ۱۹ ساله که اهل روستای جائینک تنگستان بود، سوم فروردین به دنبال تصادف با موتورسیکلت در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر بستری شد و به علت شدت آسیب واردشده به مغز باوجود تلاش همکاران ما در آن بیمارستان، دچار مرگ مغزی شد.

وی ادامه داد: پس‌ازاینکه مرگ مغزی ابوالفضل به تأیید پزشکان رسید، تصمیم بر آن شد که تیم جراحی شیراز به سرپرستی دکتر رحیمی و همراهی دکتر رضایی در بیمارستان سلمان فارسی برداشت عضو انجام گیرد که این کار بامداد امروز انجام گرفت و کبد و هر دو کلیه این جوان برداشت و برای پیوند به بیماران نیازمند به بیمارستان ابوعلی سینا شیراز فرستاده شد.

مسئول واحد فراهم آوری عضو پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، این مورد را ۶۷ اهدای عضو استان بوشهر عنوان کرد و گفت: پارسال با افزایش دو برابری نسبت به سال ۹۷، ۱۶ اهدای عضو در استان انجام شد، البته حدود ۱۰ خانواده نیز به اهدا رضایت ندادند.

یک بیمار مرگ مغزی می‌تواند جان یک تا هشت بیمار را نجات دهد و پس آغاز مرگ مغزی ۱۴ روز برای موافقت خانواده با اهدا عضو فرصت وجود دارد.

کد خبر 496784

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha