سه‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
۰ نفر

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از انهدام یک باند حرفه‌ای و سازمان‌یافته قاچاق و کشف ۳ تن و۲۵۰کیلوگرم انواع مواد مخدر طی درگیری مسلحانه در شهرستان "خاش" خبر داد.

کشف مواد مخدر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سردار محمد قنبری سه‌شنبه ۱۲ فروردین دراین‌باره اظهار کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان با یکسری کار گسترده اطلاعاتی به سرنخ‌هایی از قاچاق محموله سنگین مواد مخدر توسط یک باند حرفه‌ای و سازمان‌یافته قاچاق از مناطق مرزی به حوزه شهرستان خاش دست یافتند.

وی افزود: تیم‌های عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری مأموران انتظامی خاش پس از چندین شبانه‌روز کار گسترده اطلاعاتی شب گذشته اعضای این باند مسلحانه را که به‌صورت کاروانی با پنج دستگاه خودرو در حال جابجایی محوله سنگین مواد مخدر در محور خاش - زاهدان بودند شناسایی و تحت نظر گرفتند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: پس از ساعتی کنترل نامحسوس سرانجام با قرار گرفتن اعضای این باند قاچاق در منطقه کمین، عوامل انتظامی با علائم هشداردهنده به آنان دستور ایست دادند که سوداگران مرگ بدون توجه به اخطارهای پلیس به سمت عوامل انتظامی تیراندازی و با سرعت سرسام‌آوری تغییر مسیر دادند.

 وی ادامه داد: در این عملیات ۱۲ ساعته که چند تیم از مأموران انتظامی خاش، یگان تکاوری، تیم‌های عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر را پشتیبانی می‌کردند سرانجام با آتش پرحجم پلیس، سه تن از اعضای این باند زمین‌گیر و بقیه اعضای باند با استفاده از تاریکی هوا و عوارض زمین ناشی از بارندگی اخیر به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند.

سردار قنبری با اشاره به توقیف پنج دستگاه خودرو تصریح کرد: در این عملیات تکاوران پلیس در پاک‌سازی از منطقه درگیری ۳ تن و ۲۵۰ کیلوگرم مواد مخدر شامل ۲ تن و ۷۰۰ کیلوگرم تریاک، ۱۰۰ کیلوگرم مرفین و ۴۵۰ کیلوگرم شیشه، ۲ قبضه سلاح کلاش، ۲ عدد سینه خشاب و ۹ تیغه خشاب  کلاش حاوی ۲۲۰ تیر جنگی کشف کردند.

وی با اشاره به ادامه تحقیقات برای دستگیری اعضای متواری این باند قاچاق اظهار کرد: در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون طی این ۱۲ روز درمجموع کارکنان انتظامی  سیستان و بلوچستان طی چند عملیات مقتدرانه که اکثر آن‌ها با درگیری مسلحانه با سوداگران مرگ همراه بوده درمجموع ۷ تن و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر و مقادیر زیادی سلاح و مهمات کشف کردند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: به مردم عزیز این اطمینان را می‌دهیم که پلیس با اشراف کامل و رصد مستمر گلوگاه‌های مرزی تمام تلاش خود را برای جلوگیری قاچاق مواد مخدر به‌عنوان بلای خانمان‌سوز به کار می‌گیرد و اجازه نخواهد داد قاچاقچیان به اهداف پلید خود دست پیدا کنند.

کد خبر 496766

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha