مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
۰ نفر

فرمانده انتظامی استان گیلان ضمن درخواست از شهروندان برای ماندن در خانه و همکاری برای قطع چرخه انتقال ویروس کرونا، از ممنوعیت تردد خودروها در تمامی محورهای مواصلاتی استان گیلان در روز سیزدهم فروردین ماه خبر داد.

جاده پلیس

به گزارش همشهری آنلاین سردار سرتیپ‌دوم عزیزاله ملکی روز چهارشنبه در  گفت و گو با خبرنگار ایرنا با قدردانی از زحمات جهادگونه پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌های هدف بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا، ریشه‌کن شدن این بیماری را در گرو همکاری و مشارکت تمامی مردم در اجرای توصیه‌های پزشکان و متخصصان حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد.

وی اجرای طرح محدودیت تردد و فاصله‌گذاری اجتماعی در کاهش ۸۵ درصدی سفرهای نوروزی و بین شهری را تاثیر گذار دانست و تصریح کرد: این طرح تا بیستم فروردین ماه ادامه می یابد.

وی با تاکید بر ضرورت تداوم اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا کنترل کامل ویروس کرونا از شهروندان  خواست در روز طبیعت از حضور در تفرجگاه‌ها، پارک‌ها و  تمامی فضاهای عمومی خودداری کنند.

سردار ملکی خاطرنشان کرد: پلیس در روز سیزدهم فروردین برابر ابلاغیه کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا از تردد تمامی  خودروها به استثناء خودروهای امدادی و حامل فرآورده‌های سوختی و فاسدشدنی در همه محورهای مواصلاتی استان جلوگیری خواهد کرد.

وی تصریح کرد: ورودی‌های استان گیلان بر روی مسافران و گردشگران بسته است و صرفاً افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود به آن شهر بوده و ورود افراد غیرساکن اکیداً ممنوع است.
وی همکاری اکثریت شهروندان گیلانی در اجرای طرح‌های پیشگیرانه ویروس کرونا را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: قطعاً دستیابی به نتیجه نهایی و مطلوب، با تداوم این همکاری میسر خواهد شد.

سردار ملکی گفت:  نباید اجازه داد رسم حضور در دامان طبیعت در سیزدهم فروردین، منجر به بی‌اثر شدن اقدامات پیشگیرانه شبانه‌روزی دستگاه‌های گوناگون و تلاش‌های جمعی شهروندان در یک ماه اخیر شود.

اتراق و برپایی چادر  فضاهای عمومی ممنوع

فرمانده نیروی انتظامی گیلان  همچنین از  ممنوع بودن اتراق و برپایی چادر در تمامی فضاهای عمومی در روز سیزدهم فروردین ماه خبر داد و گفت:  رویکرد پلیس در این خصوص، دعوت و توصیه شهروندان برای ماندن در منزل است؛  اما ماموران انتظامی با آن دسته از افرادی که بدون توجه به پیامدهای منفی و خطرات ناشی از شیوع ویروس کرونا در اماکن عمومی حضور پیدا کنند قاطعانه برخورد خواهد کرد.

سردار ملکی تصریح کرد: براساس قانون، خودرو رانندگان متخلف از این مقررات به مدت یک ماه با دریافت کلیه هزینه‌های جانبی توقیف و جریمه پانصد هزار تومانی برای مالکان این خودروها اعمال خواهد شد.

تردد به اماکن تفریحی ، تفرجگاهها و مجتمع های تفریحی و گردشگری به ویژه برای روز طبیعت ممنوع  است

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی گیلان نیز با اشاره به در پیش بودن روز طبیعت گفت: به منظور قطع زنجیره ویروس کرونا هیچ یک از هتل ها ، خانه مسافرها و مراکز بوم گردی اجازه پذیرش مهمان و مسافر را  ندارند.

سرهگ سید مهدی نجفی پور تصریح کرد: با هماهنگی انجام شده با فرمانداری ها  تردد به اماکن تفریحی ، تفرجگاهها و مجتمع های تفریحی و گردشگری به ویژه برای روز طبیعت ممنوع شد و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی با متخلفان با قاطعیت برخورد قانونی می شود.

کد خبر 496760

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha