عضو شورای شهر بندرعباس گفت: ممکن است شیوع کرونا در جامعه ما مدت ها طول بکشد. مردم باید خود را برای یک شرایط سخت آماده کنند.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، آبتین امیری گفت: مردم ما از کرونا خسته اند و تحمل مشکلات جدید ندارند. دولت باید ستاد مستقلی را برای نظارت بر تولید و توزیع مناسب کالاهای اساسی تشکیل دهد تا جامعه درگیر کمبود احتمالی این کالاها نباشد.

عضو کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس عنوان کرد: نباید فراموش کرد کرونا از تحریم بدتر است و نمی‌توان کرونا را دور زد و کالاهای اساسی را با دور زدن وارد کشور کرد، چون خود جهان هم با کمبود این کالاهای اساسی مواجه خواهد شد. در واقع کرونا کل جهان را تحریم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: باید به مردم اطلاع رسانی دقیق و واقعی شود تا مردم همکاری بیشتری در این خصوص داشته باشند.

امیری افزود: بهترین راهکار در شرایط فعلی، دادن اختیار ویژه به استانداران است تا هر استان بر اساس واقعیت‌ها و ضرورت‌های استانی خود، این بحران را مدیریت کند و دولت به پشتیبانی از این ستادهای استانی بپردازد.

وی ابراز داشت: این تنها روش ممکن برای جلوگیری از سرایت مشکلات یک استان به دیگر استان‌ها و جلوگیری از سراسری شدن مشکلات است. تصمیمات ستاد کرونا به موقع نیست و این تصمیمات دیر و قطره چکانی و محافظه کارانه هزینه مهار کرونا را بالا می‌برد.

امیری اضافه کرد: تا اینجا مردم و نهادهای عمومی مثل شهرداری خوب جلو آمده اند، این خود اتکایی برای جلوگیری از بحران حتی در روستاها هم دیده می‌شود. از طرفی مردم و شهرداری‌ها در حال همکاری برای حفظ امنیت شهر و ضدعفونی مستمر شهرها هستند.

این عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: تلاش می‌کنیم به لحاظ اعتباری فعالیت‌های شهرداری را در خصوص ضدعفونی و حفظ پاکیزگی شهر تأمین کنیم. اما استمرار و گستردگی کار می‌طلبد که مردم و خیرین هم پای کار بیایند و در پشتیبانی کار همکاری داشته باشند.

وی تاکید کرد: مقابله با کرونا تنها متوجه یک نهاد خاص و دولت نیست. بلکه دیگر نهادها هم در کنترل بحران باید نقش آفرینی کنند.

امیری افزود: پیام من به مردم اینست که بحران را جدی بگیرند و در پیشگیری نهایت دقت را داشته باشند زیرا امکانات بهداشتی در کشور ما توان خدمات رسانی در سطح گستره را به بیماران ندارد.

وی گفت: شاید لازم باشد خود را برای روزهای سخت‌تر آماده کنیم. ضروری است که همه نسبت به یکدیگر گذشت داشته باشیم و مشکل دیگران را مشکل خود بدانیم تا امکان مدیریت هر کمبودی وجود داشته باشد.

کد خبر 496721

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هرمزگان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha