مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
۰ نفر

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با ورود آفت ملخ صحرایی در اوایل اسفند ۹۸ به این استان تاکنون کار مبارزه با این آفت در سطح سه هزار و ۶۸۰ هکتار از عرصه‌های مناطق آلوده انجام شده‌است.

سم‌پاشی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا خسرو عمرانی روز سه‌شنبه اعلام کرد: در عملیات مبارزه با با آفت ملخ صحرایی در استان بوشهر ۶۰ اکیپ سم‌پاشی، ردیابی و پایش مشارکت دارند.

وی بیان کرد: اکیپ‌های ردیابی و پایش بلافاصله گزارش ریزش ملخ و یا خروج پوره‌ها را اعلام می‌کنند و مبارزه با ملخ‌های بالدار و پوره‌ها به صورت شیمیایی و با دسته‌های تخم در سطح‌های محدود به صورت مکانیکی و تخریب کانون‌های تخم‌ریزی انحام شده‌است.

عمرانی اظهار داشت: همچنین با خروج پوره‌ها درسال جاری نیز بلافاصله عملیات مبارزه در عرصه‌های استان بوشهر آغاز شد طوریکه در زمان حاضر  ۱۱۰ عدد دستگاه سمپاش آماده بکار در این استان وجود دارد و با دهیاری‌ها و شوراها هماهنگی شده در عملیات مبارزه و سمپاشی شرکت کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: در زمان حاضر انواع سمپاش پشتی اتمایزر، پشت تراکتوری، فرغونی، زنبه‌ای توربولاینر،  ULV و هواپیما آماده هستند و سموم مورد نیاز نیز تامین شده‌است.

وی یادآور شد: دسته‌های ملخ مهاجم از اول اسفند ماه جاری وارد این استان شدند و ۹ شهرستان استان به غیر از دیلم را درگیر کرد و علاوه بر ۲۵ کانون آلوده سال جاری ۳۰ کانون آلوده از سال گذشته نیز وجود دارد که میزان مبارزه در سطح گسترده‌تری انجام می‌شود و با گرم شدن هوا کانون‌های سال گذشته زودتر فعال می‌شوند.

وی یادآور شد: با توجه به مبارزه صورت گرفته با آفت ملخ صحرایی تاکنون این آفت به مزارع و باغ‌های استان بوشهر خسارتی وارد نکرده‌است.

پیش‌بینی جهانی این است که دسته‌های جدید ملخ از شمال آفریقا و شبه‌جزیره عربستان وارد کشور و استان بوشهر خواهد شد که میزان آنها سه برابر سال پیش است و تا چهار سال آینده درگیر مبارزه با ملخ خواهیم بود.

کد خبر 496698

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha