سه‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
۰ نفر

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس با اشاره به تغییر فعالیت گروه‌های ییاده شهرداری به گروه خودرویی گفت: درحال حاضر ۲۰ گروه خودرویی درسطح شهر به‌صورت شبانه کار ضدعفونی اماکن و معابر پررفت‌وآمد درسطح این شهر را انجام می‌دهند.  

ضدعفونی شهر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فرجام دانش  سه‌شنبه ۱۲ فروردین با اعلام این خبر با اشاره به اینکه تا پیش‌ازاین، تعدادی از نیروها به‌صورت پیاده و تعدادی نیز به‌وسیله خودرو اقدام به ضدعفونی محیط می‌کردند، افزود: اکنون درصدد تبدیل گروه‌های پیاده به گروه‌های خودرویی هستیم.

وی بیان داشت: این گروه‌های خودرویی قادر هستند شبانه سطح بیشتری از معابر و اماکن شهر بندرعباس استان هرمزگان را ضدعفونی کنند.

این مسئول با اشاره به تداوم فعالیت‌های گروه مردمی نام با حمایت شهرداری در بحث مقابله با بیماری کرونا، اظهار کرد: از نخستین روزهای اسفند سال گذشته که ابتلا به این بیماری در استان هرمزگان گزارش شد، گروه مردمی نجات وامداد مردمی(نام) با حمایت شهرداری بندرعباس کار خود را آغاز کرده است.

دانش با تأکید بر اینکه ضدعفونی معابر و اماکن پرتراکم جمعیتی بدون وقفه همچنان ادامه دارد، بیان داشت: درحال حاضر ۴۰۰ نفر در بخش عملیاتی این گروه فعالیت دارند که شبانه کار ضدعفونی اماکن و معابر پرتردد را انجام می‌دهند.

وی، از دستگاه‌های اداری و اجرایی هرمزگان نیز خواست در انجام ضدعفونی‌های عمومی یاری‌گر «گروه نام» باشند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس تصریح کرد: پمپ‌های دستی گروه‌های پیاده به مجتمع‌های مسکونی بزرگ در محلاتی که گزارش بیشتری از ابتلا به کرونا را داشته‌اند، تحویل می‌شود تا این اماکن با فراگرفتن آموزش‌های لازم خود اقدام به ضدعفونی ساختمان‌های محل سکونتشان کرده و مسئولیت آن را بر عهده بگیرند.

وی با اشاره به شیوه فعالیت این گروه، گفت: درحال حاضر یک سری از اماکن و معابر به‌صورت ثابت شبانه ضدعفونی می‌شوند که ازجمله این بخش‌ها می‌توان به ساختمان‌های شهرداری به دلیل تردد قابل‌ملاحظه ارباب‌رجوع، بازار ماهی‌فروشان، میدان میوه و تره‌بار، پایانه‌های مسافربری، آلاچیق‌های بلوار ساحلی، نیمکت‌ها، ایستگاه‌های تاکسی و غیره اشاره کرد.

دانش اضافه کرد: علاوه بر این مکان‌ها، برخی دیگر از نقاط شهر نیز به‌صورت غیرمستمر ضدعفونی می‌شوند که ازجمله این بخش‌ها می‌توان به ضدعفونی ۲۰ محله در هر شب اشاره کرد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس تصریح کرد: متأسفانه هنوز عده‌ای از شهروندان بیماری کرونا را جدی نگرفته و این مسئله را می‌توان از حضور پرتعداد در بلوار ساحلی و حتی بسکتبال بازی کردن درزمینهٔای ورزشی بلوار ساحلی متوجه شد.

وی در ادامه با قدردانی از تمامی اداراتی که در فعالیت‌های این گروه (نام) همکاری دارند، گفت: پالایشگاه گاز سرخون و قشم، منطقه شش عملیات انتقال گاز، آب و فاضلاب، بنیاد مسکن، مرکز بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی، فرمانداری و استانداری، اداره کل نوسازی و غیره جزو دستگاه‌هایی هستند که به‌صورت مستمر همکاری لازم رادارند و از سایر دستگاه‌های اداری و اجرایی نیز خواست یاری‌رسانی درزمینهٔ اختصاص خودروی وانت و سایر ملزومات داریم.

وی تأکید کرد: طبق گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، ضدعفونی مستمر و بی‌وقفه معابر و مکان‌های پرتردد تأثیر بسزایی در کاهش مبتلایان به بیماری کرونا داشته است.
 

کد خبر 496694

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha