فرماندار ویژه شهرستان ری ضمن درخواست از شهروندان برای دوری از هر نوع تجمع در فضای سبز و پارک‌ها گفت: حضور شهروندان در بوستان‌ها و مزارع حاشیه شهرها و روستاهای شهرستان ری در روز طبیعت ممنوع است.

پارک و بوستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسین توکلی کجانی عنوان کرد: تمامی پارک‌ها و بوستان‌های شهری و روستایی، مراکز تفریحی و فراغتی، مزارع پیرامون شهر و تفرجگاه‌های شهرها و روستاهای تابعه شهرستان ری استان تهران به‌منظور جلوگیری از هرگونه تجمع و حضور شهروندان تعطیل هستند.

وی ادامه داد: این مراکز باهدف پیشگیری و کنترل شیوع بیماری کووید ۱۹ و قطع زنجیره انتقال بیماری تا پایان اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی خصوصاً روز "سیزدهم فروردین روز طبیعت" تعطیل خواهند بود و امکان حضور در این مراکز و محل‌ها وجود ندارد.

توکلی ابراز کرد: از تمامی شهروندان فهیم ری می‌خواهیم تا ضمن عدم مراجعه به بوستان‌ها و پارک‌ها در روز طبیعت، در کنار خانواده در منازل این روز را سپری کنند و همچنین خطر شیوع ویروس کرونا را جدی گرفته و با توجه به توصیه کارشناسان و رعایت نکات بهداشتی فردی و عمومی، از ترددهای غیرضروری خودداری کرده تا زنجیره این بیماری قطع شود و شاهد شکست کرونا ویروس در کشور باشیم.

وی عنوان کرد: از  تمامی شهروندان تهرانی که طی سال‌های گذشته در روز طبیعت میهمان شهرستان ری بوده و این روز را در فضای سبز و بوستان‌های این منطقه گذرانده‌اند نیز تقاضا می‌شود به‌منظور حفظ سلامتی خود و خانواده و ساکنین ری به رعایت نکات بهداشتی توجه کرده و در روز طبیعت به این حوزه سرزمینی سفر نکنند.

۴۰۰ کاربر اجرای طرح غربالگری کرونا در شهرستان ری را بر عهده‌دارند

توکلی در ادامه به اجرای طرح غربالگری کرونا در شهرستان ری اشاره کرد و گفت: ۴۰۰ کاربر  طرح غربالگری الکترونیکی کرونا ‌ و سنجش سلامت شهروندان این شهرستان را بر عهده‌دارند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۳۵۰ هزار نفر از ساکنان شهرستان ری موردسنجش قرارگرفته‌اند، افزود: با هماهنگی انجام شده تمامی بخشداری‌ها، شهرداری‌ها، دستگاه‌های اجرایی و حوزه‌های مقاومت شهرستان ری  طرح غربالگری الکترونیکی کرونا را باهدف سنجش سلامت ساکنان را با محوریت شبکه بهداشت و درمان ری بر عهده‌دارند.

توکلی در پایان یادآور شد: شهروندان و ساکنین شهرستان ری می‌توانند با مشارکت در طرح غربالگری الکترونیکی کرونا با مراجعه به سایت http://salamat.gov.ir و ثبت اطلاعات خود موجب تسریع درروند اجرای این طرح در شهرستان ری شوند.

کد خبر 496691

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha