سه‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲
۰ نفر

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: به‌منظور جلوگیری از شیوع کرونا اغلب روستاییان استان همت کرده و با کمک دهیاری‌ها از ورود مسافران و گردشگران به روستاهای خود جلوگیری می‌کنند.

ورود ممنوع

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدعلی همدمی نژاد سه‌شنبه ۱۲ فروردین افزود: اکنون روستاهای ییلاقی و هدف گردشگری در استان خراسان رضوی خالی از مسافران نوروزی است و روستاییان به همراه دهیاری‌ها در این زمینه همکاری مشترک دارند.

وی ادامه داد: روستاییان از همان ابتدای طرح ترغیب مردم به "ماندن در خانه" به‌منظور جلوگیری از شیوع کرونا با دهیاری‌ها همکاری کرده و در این زمینه پیشرو بوده‌اند.

وی گفت: در این راستا روستاییان از برگزاری مراسم ترحیم و عروسی خودداری کرده و اقامتگاه‌ها و خانه‌های بومگردی روستایی نیز تعطیل‌شده است.

همدمی نژاد افزود: دهیاران برای مقابله با کرونا اقدام به تشکیل ستادهای روستایی مقابله با کرونا، نصب محلول ضدعفونی‌کننده دست و مایع دستشویی در ورودی واحدهای صنفی روستایی، جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مردمی و به‌کارگیری اقلام جمع‌آوری‌شده برای ضدعفونی کردن روستا، راه‌اندازی خط تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در روستاها کرده‌اند.

وی پایش و کنترل تب در مبادی ورودی روستاها، توزیع بسته‌های بهداشتی بین خانوارهای روستایی، اطلاع‌رسانی درزمینهٔ عدم پذیرش مسافر در ایام نوروز، ضدعفونی و کنترل ورود و خروج خودروها در ایام نوروز، گندزدایی و ضدعفونی کردن بوستان‌های روستایی و محل‌های  جمع‌آوری زباله، ضدعفونی کردن خیابان‌ها و کوچه‌ها و مکان‌های پرتردد را از دیگر اقدامات دهیاری‌ها به همراه روستاییان برشمرد.

هنوز میزان شیوع کرونا در روستاهای خراسان رضوی به تفکیک اعلام‌نشده اما شواهد نشان می‌دهد تعداد مبتلایان در روستاها به‌مراتب کمتر از شهر بوده است.

هم‌اکنون افزون بر یک‌میلیون و  ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت ۶ و نیم میلیونی استان خراسان رضوی در ۲ هزار و ۵۴۰ روستای این استان سکونت دارند.

۲ هزار و ۴۳۶ روستا از مجموع ۲ هزار و ۵۴۰ روستا در خراسان رضوی دارای دهیاری است.

کد خبر 496676

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان رضوی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • FR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    0 0
    درود بر روستائیان استان خراسان رضوی، خدا نگهدار یکایک شما و دیگر عزیزان ایرانی