سه‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶
۰ نفر

فرماندار بیرجند با یادآوری اینکه امسال «سیزده‌بدر» نداریم گفت: محدودیت‌های ترافیکی و ممنوعیت حضور جمعیت از دوازدهم تا پانزدهم فروردین در شهرستان بیرجند اعمال می‌شود.

محدودیت تردد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی ناصری در پیامی اظهار کرد: با تبریک مجدد سال نو و آرزوی روزهایی خوش و سرشار از سلامتی برای همه هم‌وطنان ارجمند، ازآنجایی‌که امسال به دلیل بیماری همه‌گیر کرونا، همه برنامه‌ریزی‌های مردمی و حاکمیتی برای لذت بردن از بهار، با پیوست اکید اولویت سلامتی همراه شده است، شایسته خواهد بود که خاطره بهار ۹۹ را با سلامتی همه عزیزان و همشهریان همراه کنیم و دورهمی‌ها و تفریحات معمول سال‌های قبل، خصوصاً در روز طبیعت و سنت دیرینه ما ایرانیان (سیزده نوروز) را به فضایی بهتر و مناسب‌تر و دیگر روزهای فصل زیبای بهار موکول کنیم.

وی افزود: قطعاً ماندن این چند روز همه ما در خانه، موجب کاهش شیوع و ان‌شاءالله قطع ریشه‌های بیماری منحوس کرونا خواهد شد، لذا اجازه می‌خواهیم که برای احترام به خیل عظیم همشهریان عزیزی که رنج روزهای متمادی در خانه ماندن را متحمل شده‌اند تا خود و عزیزانشان را از بیماری دورنگه دارند و به احترام جانفشانی‌های شبانه‌روزی کادر درمانی در بیمارستان‌ها که بهترین روزهای خود را نثار سلامتی مردم کرده‌اند، برای آن دسته محدود از کسانی که کرونا را جدی نگرفته‌اند و برای خود و دیگران خطر ایجاد می‌کنند، محدودیت‌های جدی ایجاد کنیم.

فرماندار بیرجند بیان کرد: لذا محدودیت‌های ترافیکی و ممنوعیت حضور جمعیت از روز ۱۲ لغایت ۱۵ فروردین در شهرستان بیرجند استان خراسان جنوبی به شرح زیر خواهد بود:

۱- ممنوعیت حضور و پارک خودروها در اطراف پارک‌ها و تفرجگاه‌های داخل و خارج از شهر. متخلفین مبلغ ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد. (پارک جنگلی - پیاده راه پیامبر اعظم (ص) و یادگار امام «جاده سلامت» - پارک توحید - پارک خانواده - پارک مصطفی خمینی «آزادی» - پارک وحدت - پارک آزادگان - پارک گنجی - پارک و شهربازی صیاد شیرازی - پارک شهدای گمنام - پارک پروفسور معتمدنژاد «شعبانیه» - پارک پروفسور بلالی «مهرشهر» - پارک نیلوفر - پارک معصومیه - و...)

۲- انسداد محورهای منتهی به بند امیر شاه، بند دره، آبشار چهارده، مزار رزگ، آبشار گیوک، کل شوکت‌آباد (جاده قدیم شوکت‌آباد و ورودی شوکت‌آباد و عمارت تاریخی و محوطه جنب حاجی‌آباد «مزرعه آموزشی دانشگاه»)، جاده شکرآب، بند ژرف چهکند، روستای خراشاد و روستای نوفرست

دور زدن مسیرها و عدم تبعیت از قانون، جریمه ۵۰۰ هزارتومانی را در پی خواهد داشت.

۳- ورودی کلیه روستاها توسط پایگاه‌های بسیج و دهیاری‌ها کنترل و از ورود افراد غیربومی به همه روستاها ممانعت به عمل خواهد آمد.

فرماندار بیرجند در پایان نوشت: لطفاً همگی در خانه بمانیم.

تعداد بیماران مبتلابه ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی با شناسایی سه مورد مثبت جدید، در روز دوشنبه یازدهم فروردین به ۲۸۵ بیمار رسید که از این تعداد تاکنون ۲۲۹ بیمار بهبودیافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۴۱ هزار و ۴۹۵ نفر در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، ۲ هزار و ۷۵۷ نفربر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۳ هزار و ۹۱۱ نفر نیز بهبودیافته‌اند.

طرح تقویت فاصله‌گذاری اجتماعی به‌منظور کاهش تماس‌ها و کنترل زنجیره انتقال ویروس کرونا از بامداد جمعه هشتم فروردین همزمان با سراسر کشور در استان خراسان جنوبی اجرا شد.

پیش از اعمال محدودیت‌های تردد در سطح کشور، بنا به تدبیر استاندار و تصمیمات ستاد استانی مدیریت کرونا در خراسان جنوبی ۹ گلوگاه کنترل مراقبتی و بهداشتی در محورهای مواصلاتی استان تعیین‌شده بود.

اکنون در لایه اول و ۱۱ محور مواصلاتی استان و در لایه دوم و ۱۳ محور بین‌شهری داخل استان، کنترل‌های لازم باهدف مصونیت مردم در برابر خطر انتشار و انتقال ویروس کرونا انجام می‌شود.

کد خبر 496652

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha