شمار جان‌باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در کشورهای جهان تا امروز از ۳۵ هزار و شمار مبتلایان از ۷۴۰ هزار نفر فراتر رفته و از این تعداد حال بیش از ۱۵۰ هزار نفر بهبود یافته است.

آمار رسمی کرونا در ایران و جهان 11 فروردین

به گزارش همشهری آنلاین، کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت روز دوشنبه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۷ نفر بر اثر ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» جان خود را از دست داده‌اند. به این ترتیب تعداد جان‌باجتگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در ایران به ۲هزار و ۷۵۷ نفر رسید. به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، ۳۱۸۶ نفر دیگر نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند. شمار کل مبتلایان به نوع جدید ویروس کرونا در ایران ۴۱هزار و ۴۹۵ نفر رسیده است. وزارت بهداشت همچنین اعلام کرده است که ۱۱ هزار و ۹۱۱ نفر از مبتلایان به ویروس جدید کرونا بهبود یافته‌اند. 

«یورونیوز» آخرین آمار شیوع ویروس کرونا در سطح جهان تا پایان روز دوشنبه ۱۱ فروردین (۳۰ مارس) را منتشر کرده که در ادامه می‌خوانید.

  • آخرین آمار جهانی بیماری همه‌گیر «کووید ۱۹»

ایالات متحده تاکنون با ثبت ۲۴۸۵ مورد مرگ و بیش از ۱۴۰ هزار مورد ابتلا به این ویروس شاهد بیشترین موارد ابتلا در میان کشورهای جهان بوده است. بیشترین آمار مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا با ۱۰ هزار و ۷۷۹ مورد در ایتالیا ثبت شده است. در این کشور و تا امروز ۹۷ هزار و ۶۸۹ نفر به این ویروس آلوده شده‌اند.

در چین، اولین کانون شیوع ویروس جدید کرونا، تاکنون ۳۳۰۴ نفر قربانی بیماری «کووید ۱۹» و ۸۱ هزار و ۴۷۰ نفر مبتلا شده‌اند.

در اسپانیا شمار مبتلایان ۸۵ هزار و ۱۹۵ نفر و شمار جان‌باختگان ۷۳۴۰ نفر است.

در آلمان که تست ابتلا به کرونا به شکلی گسترده‌تر از دیگر کشورهای اروپایی انجام می‌شود ۶۲ هزار و ۴۳۵ نفر به این ویروس مبتلا شده و ۵۴۱ نفر جان باخته‌اند.

فرانسه که ظرفیت انجام تست کمتری از آلمان دارد تاکنون از ابتلای ۴۰ هزار و ۱۷۴ نفر و مرگ ۲۶۰۶ نفر خبر داده است.

شمار کل جان‌باختگان در ایران ۲۷۵۷ نفر و تعداد مبتلایان به طور رسمی ۴۱ هزار و ۴۹۵ نفر اعلام شده است.

در بریتانیا تاکنون ۱۹ هزار و ۵۲۲ نفر به ویروس جدید کرونا مبتلا شده و ۱۲۲۸ نفر جان باخته‌اند.

  • شمار قربانیان ویروس کرونا در اروپا از ۲۵هزار نفر گذشت

شمار قربانیان ویروس کرونا در قاره اروپا، تا ظهر دوشنبه، ۳۰ مارس به ۲۵ هزار و ۳۷ نفر رسید. به گزارش خبرگزاری فرانسه، این آمار در حالی منتشر می‌شود که تاکنون ۳۹۹هزار و ۳۸۱ مورد از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در سراسر این قاره ثبت شده است.

ایتالیا و اسپانیا به ترتیب تاکنون ۱۰ هزار و ۷۷۹ و ۷۳۴۰ مورد مرگ و میر ناشی از این بیماری را ثبت کرده‌اند. در حالی که به نظر می‌رسد سیر صعودی شمار مبتلایان به این بیماری در اسپانیا ادامه دارد، مقام‌های بهداشتی دولت ایتالیا شامگاه یکشنبه احتمال گذر این کشور از پیک بیماری را مطرح کردند.

  • تعداد جان‌باختگان در فرانسه از ۳ هزار نفر گذشت

به گفته مقامات فرانسه در ۲۴ ساعت گذشته ۴۱۸ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند. به این ترتیب شمار کسانی که از ابتدای شیوع کرونا به دلیل بیماری کووید ۱۹ در فرانسه جان باخته‌اند به ۳۰۲۴ نفر رسید. بر اساس آمار منتشر شده از سوی دولت فرانسه تاکنون نزدیک به ۲۱ هزار نفر در سراسر این کشور به ویروس کرونا مبتلا و در بیمارستان‌ بستری شده‌اند.

  • مرگ ۸۱۲ نفر طی ۲۴ ساعت در اسپانیا؛ ابتلای بیش از ۱۲ هزار نفر از کارکنان درمانی

مقامات اسپانیا روز دوشنبه اعلام کردند که طی ۲۴ گذشته ۸۱۲ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا جان خود را از دست دادند. به این ترتیب شمار کل جان‌باختگان در این کشور اروپایی به ۷۳۴۰ نفر رسید. این رقم به این معنی است که اسپانیا پس از ایتالیا بیشترین میزان مرگ و میر بر اثر ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا را داشته است. آمار مرگ و میر بر اثر ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» در اسپانیا نسبت به روز یکشنبه اندکی کاهش یافته است. مقامات اسپانیا روز یکشنبه از مرگ ۸۳۸ نفر خبر داده بودند.

ویروس جدید کرونا تاکنون جان بیش از ۲۵ هزار نفر را در کشورهای اروپایی گرفته است.

  • ابتلای ۱۵۳۴ نفر به کرونا در روسیه

تاکنون ۱۵۳۴ نفر در روسیه به ویروس جدید کرونا مبتلا شده‌اند و ۸ نفر نیز در این کشور به دلیل ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» جان خود را از دست داده‌اند.

  • شمار جان‌باختگان در بلژیک از ۵۰۰ نفر فراتر رفت

مقامات بلژیک روز دوشنبه اعلام کردند که با مرگ ۸۲ بیمار دیگر تعداد جان‌باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور به ۵۱۳ نفر رسیده است. شمار مبتلایان به نوع جدید ویروس کرونا در بلژیک نیز با ثبت ۱۰۶۳ مورد جدید به ۱۱هزار و ۸۹۹ نفر رسیده است.

  • آلمان مدل کره جنوبی را برای مقابله با شیوع کرونا دنبال می‌کند

دولت آلمان برای مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا در این کشور راهبرد کره جنوبی را که از آن به عنوان الگویی برای مبارزه با بیماری «کووید ۱۹» یاد می‌شود دنبال می‌کند. هدف اصلی در این راهبرد شناسایی زودهنگام مبتلایان است تا آنها پیش از آن‌که ویروس کرونا را به افراد دیگر منتقل کنند قرنطینه شوند.

آلمان در همین راستا هم‌اکنون هر هفته ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تست کرونا انجام می‌دهد. این راهبرد دولت آلمان می‌تواند مانع مراجعه گسترده مبتلایان به بیمارستان‌ها و در نهایت کمبود امکانات درمانی از جمله دستگاه‌های تنفس مصنوعی شود. ظرفیت انجام تست کرونا در آلمان هم‌اکنون در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی بیشتر است. امری که به این کشور امکان داده است تا الگوی کره جنوبی را دنبال کند.

رسانه‌های آلمان گزارش داده‌اند که دولت آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور در نظر دارد تا ظرفیت تست کرونای این کشور را بار هم افزایش دهد. یکی از اسناد وزارت کشور آلمان نشان می‌دهد که دولت این کشور در نظر دارد ظرفیت تست کرونا را به روزانه ۲۰۰ هزار مورد برساند.

  • مرگ ۲۶۰۶ نفر در فرانسه

بیش از ۱۹ هزار و ۳۰۰ نفر تا روز یکشنبه به دلیل ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا در فرانسه بستری شده بودند. تعداد کل مبتلایان در این کشور نیز از ۴۰ هزار نفر فراتر رفته است. از این تعداد ۲۶۰۶ نفر از جمله یکی از وزاری سابق جان خود را از دست داده‌اند.

  • نیویورک؛ کانون کرونا در آمریکا

تعداد جان‌باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در ایالت نیویورک از هزار نفر فراتر رفته است. ایالت نیویورک و به طور خاص شهر نیویورک کانون اصلی شیوع نوع جدید ویروس کرونا در آمریکا است.

  • ابتلای ۱۲۹ نفر به کرونا در ونزوئلا

بیماری همه‌گیر «کووید ۱۹» تا روز یکشنبه جان ۳ نفر را در ونزوئلا گرفت. این در حالی است که ۱۲۹ مورد ابتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور آمریکای جنوبی به ثبت رسیده است.

  • نگرانی از موج دوم شیوع کرونا در چین

یکی از مقامات مسئول در حوزه سلامت چین از احتمال بروز موج دوم شیوع ویروس جدید کرونا در این کشور ابراز نگرانی کرد. می‌فنگ، سخنگوی کمیسیون ملی سلامت چین از افزایش شمار مبتلایانی خبر داد که از خارج وارد چین می‌شوند. 

به گفته وی، با وجود «توقف» انتقال نوع جدید ویروس کرونا در داخل چین افزایش موارد ورود افراد مبتلا از خارج می‌تواند بار دیگر به شیوع این ویروس دامن بزند. 
به گفته سخنگوی کمیسیون ملی سلامت چین تاکنون ۶۹۳ فرد مبتلا به بیماری «کووید ۱۹» از خارج از چین وارد این کشور شده‌اند. امری که از نظر می‌فنگ باعث شده است احتمال بروز دور جدیدی از شیوع ویروس جدید کرونا «نسبتا زیاد» باشد.

  • ۴۲۴۷ مورد ابتلا در اسرائیل

تاکنون ۴۲۴۷ نفر در اسرائیل به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

  • بیماری «کووید ۱۹» به ۴۶ کشور آفریقایی رسید

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در آفریقا روز دوشنبه اعلام کرد که نزدیک به ۵ هزار تن (۴۷۶۰ نفر) در ۴۶ کشور این قاره به ویروس جدید کرونا مبتلا شده‌اند. از این تعداد ۱۴۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر 496635

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha