یک مقام سعودی گفت این کشور قصد دارد از ماه مه (اردیبهشت) صادرات نفتش را تا ۱۰.۶ میلیون بشکه در روز بالا ببرد.

Oil

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز یک مقام وزارت انرژی عربستان سعودی روز دوشنبه ۱۱ فروردین گفت علت این تصمیم کاهش مصرف نفت برای تولید برق و کاهش تقاضای داخلی برای نفت در این کشور است.

عربستان که بزرگترین صادرکننده نفت جهان است قبلا پس از به هم خوردن توافق سه ساله کشورهای اوپک یا سایر تولیدکنندگان به رهبری روسیه اعلام کرده بود که می‌خواهد تولید و صادرات نفتش را بالا ببرد.

مقام سعودی گفت که افزایش صادرات نفت خام «از ماه مه با افزایش حدود ۶۰۰ هزار بشکه در روز شروع خواهد شد.»

عربستان قبلا گفته به آرامکو، شرکت ملی نفت این کشور دستور داده است که در ماه‌های آینده  میزان عرضه نفتش  را به حد بی‌سابقه ۱۲.۳ میلیون بشکه در روز برساند و از ماه مه بیش از ۱۰ میلیون بشکه در روز صادر کند.

عربستان قصد دارد با استفاده از توان بالای تولیدی‌ و ذخیره مالی‌اش راهبرد «بقای اصلح» را در بازار نفت به اجرا در آورد تا در درازمدت رقبایش را که نفت را با قیمت بالاتری تولید می‌کنند، از دور خارج کند. عربستان بیش از یک دهم نفت خام جهان را تولید می‌کند.

قیمت نفت روز دوشنبه به علت نگرانی درباره کاهش تقاضا به علت شیوع ویروس کرونا به شدت سقوط کرد و قیمت نفت خام آمریکا برای مدتی به زیر ۲۰ دلار برای هر بشکه سقوط کرد و نفت برنت نیز به کمترین قیمتش در ۱۸ سال اخیر رسید.

کد خبر 496614

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha