یک جانباز شیمیایی گیلانی خاطرنشان کرد: هر روز برای جانبازان شیمیایی روزهای کرونایی است. من از سال ۶۷ کرونا دارم و تاکنون ۵۰۰ ساعت در اتاق عمل بوده‌ام و ریه سمت چپم مسدود است.

رزمنده

به گزارش همشهری‌آنلاین، منصور افضلی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: جانباز ۷۰ درصد شیمیایی در منطقه ماووت عراق است. متولد سال ۱۳۴۱ در رودبار هستم و هم‌زمان با دوران خدمت سربازی به جبهه رفتم و از سال ۶۰ در منطقه حضور داشتم و سال ۶۷ با گاز خردل شیمیایی شدم.

وی که هم‌اکنون ساکن شهر منجیل است، درصد جانبازی خود را ۸۶ درصد دانست و افزود: در عرض ۲۴ ساعت دو بار مورد بمباران شیمیایی صدام قرار گرفتم؛ اولین بار در ماووت و دومین بار در بیمارستان صحرایی الزهرا که بین بانه و سردشت قرار داشت.

این جانباز شیمیایی روزهای کرونایی را بسیار شبیه زمان بمباران شیمیایی دانست و تصریح کرد: همان‌گونه که در دوران دفاع مقدس با کمک مردم بر دشمنان پیروز شدیم، امروز نیز برای مدیریت این بحران باید از کمک مردم بهره بگیریم و این کمک در قالب‌ماندن در خانه و رعایت بهداشت است.

افضلی با بیان این‌که هر روز برای جانبازان شیمیایی روزهای کرونایی است، خاطرنشان کرد: من از سال ۶۷ کرونا دارم و تاکنون ۵۰۰ ساعت در اتاق عمل بوده‌ام و ریه سمت چپم مسدود است و ریه سمت راستم دیگر توان ندارد. حتی سال ۹۶ برای درمان به آلمان رفتم، اما پزشکان آنجا نیز مرا جواب کردند.

وی مشکلات پوستی، گوارشی، پوکی استخوان و اعصاب را از دیگر آثار شیمیایی شدن خودش دانست و اضافه کرد: همه جانبازان شیمیایی با این مشکلات مواجه هستند و شرایط مردم در این روزها را درک می‌کنند.

این جانباز ۷۰ درصد شیمیایی گفت: افزایش سن موجب شده ضایعات شیمیایی بیشتر خودش را نشان دهد. قدرت جسمی و توان ایمنی بدن جانبازان شیمیایی پایین است و شب را به سختی به صبح می‌رسانیم. در واقع خوابیدن در شب یک مصیبت است.

افضلی از مردم خواست در روزهایی که با بحران کرونا مواجه هستیم بیشتر به هم رحم کنند و یادآور شد: نسل دفاع مقدس نسل بی‌نظیری بود و مردم اخلاص داشتند. امروز نیز اگر می‌خواهیم بر دشمنان خود فائق آییم باید از دفاع مقدس و یادگاران آن الگوبرداری کنیم.

کد خبر 496556

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدعلی IR ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
    0 0
    سلام پدره من محمدحسن قمی جانباز 50درصد شیمیایی دومین جانبازه شیمیایی مبتلا به کرونا بود که پرکشید... بنیاد جانبازان هیچ کاری برای پیشگیری و درمان یا حده اقل انتقال این جانبازا به بیمارستان هایی که حده اقل متخصص ریه داشته باشن انجام نداد. اگر کسی این پیام رو میخونه خواهش میکنم به گوش اون مسئولینی که در حرف ادعا میکنن حامی جانبازان و ایثارگران هستن برسونه که، حق این جانبازان و شهدا این نبود که تو غربت و تنهایی با زجر از بی وفایی اینگونه جون بدن.