دوشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
۰ نفر

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: ۱۲۰واحد نانوایی متخلف با اجرای طرح نظارت بر واحدهای صنفی در این شهرستان شناسایی شد.

نانوایی

 به گزارش همشهری‌آنلاین،  حمید آزادبخت دوشنبه ۱۱ فروردین در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد واحد نانوایی از مجموع  ۶۰۰ بازرسی به عمل آمده با همکاری دستگاه‌های مرتبط بهداشت و اتحادیه مربوطه شناسایی و به پرداخت ۳۷۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شدند.

وی عمده تخلف این واحدها را  کم‌فروشی، عدم رعایت بهداشت، آرد خارج از شبکه عنوان کرد و افزود : با توجه به انتشار ویروس کرونا  در صورت مشاهده  هرگونه تخلف بدون اغماض برخورد قاطع خواهیم داشت چون از جمله صنوفی که می‌تواند با عدم رعایت بهداشت سلامت جامعه را دچار مخاطره کند نانوایی‌ها هستند.

وی افزود : با توجه به حساسیت و نقش ویژه نانوایان در سلامت جامعه‌ و پیشگیری از ویروس کرونا با هماهنگی فرمانداری بروجرد، استان لرستان طرح گشت مشترک نظارت بر واحدهای خبازی به طور مستمر ادامه دارد.

رئیس اداره صمت بروجرد  اظهارداشت: در این راستا اکیبی متشکل از ۴۰ نفر در قالب تیم های ۴ نفره رییس و کارشناسان بازرسی صمت، شرکت غله، مرکز بهداشت، تعاون روستایی، اتاق اصناف، اتحادیه خبازان و سایر دستگاهها، کار نظارت و ارتقاع سطح بهداشت نانوایی‌ها را برعهده دارند.

آزادبخت با تاکید بر این‌که شهروندان بروجردی می‌توانند هرگونه تخلف را به سامانه ۱۲۴ گزارش نمایند یادآور شد: برای پیشگیری از ویروس کرونا همه واحدهای نانوایی ملزم به ضدعفونی و استفاده از دستکش و رعایت نکات بهداشتی هستند.

شهرستان بروجرد  بیش از ۳۰۰ واحد نانوایی دارد.

کد خبر 496471

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha