دوشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶
۰ نفر

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: تاکنون ۳۸۷ تن پرتقال و ۳۱۶ تن سیب برای تأمین میوه شب عید در بازار استان توزیع شده است و این روند ادامه دارد.

میوه عید

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، امین قربانی دوشنبه ۱۱ فروردین اظهار داشت: برای تأمین میوه شب عید، امسال هزار و ۲۰۰ تن محصول شامل ۷۰۰ تن پرتقال و ۵۰۰ تن سیب در بازار توزیع می‌شود.

وی افزود: قیمت پرتقال تنظیم بازار در خراسان شمالی، با ۲ نوبت کاهش اکنون به ۴۵ هزار ریال در هر کیلوگرم رسیده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی اظهار داشت: در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کننده، قیمت پرتقال تنظیم بازار، با ۹ هزار ریال در هر کیلوگرم، به ۴۵ هزار ریال رسیده است.

قربانی افزود: با پیگیری‌ها و رایزنی انجام‌شده با کمیته ملی راهبری در سطح وزارتخانه، موافقت برای کاهش قیمت این محصول حاصل‌شده است.

پیش‌ازاین پرتقال، به ازای هر کیلوگرم، ۵۴ هزار ریال عرضه می‌شد. توزیع پرتقال شب عید در خراسان شمالی که به دلیل بالا بودن قیمت سبب اعتراض مردم و متوقف‌شده بود، پیش‌ازاین هم اصلاح و با کاهش قیمت این میوه به هر کیلوگرم ۵۴ هزار ریال، رسید و اخیراً دوباره کاهش‌یافته است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: بر اساس تصمیم استانی، قیمت اعلام‌شده برای عرضه سیب تنظیم بازار شب عید کیلویی ۵۵ هزار ریال است.

وی تصریح کرد: میوه به‌اندازه نیاز، در استان ذخیره‌شده و نگرانی در تأمین این کالا وجود ندارد و بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، میوه تنظیم بازار تا ۱۵ فروردین‌ماه باقیمت مصوب، عرضه می‌شود.

قربانی گفت: برنامه‌ریزی به‌گونه‌ای است که شبکه توزیع در شهرها گسترده است، عرضه میوه شب عید در ۹۰ نقطه بجنورد و درمجموع بیش از ۲۰۰ نقطه استان در حال انجام است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: میوه شب عید، توسط اصناف توزیع می‌شود و سازمان تعاون روستایی هم کار توزیع این محصول در روستاها را انجام می‌دهد.

خراسان شمالی با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.

کد خبر 496460

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha