جویش نیوز سیندیکیت به نقل از دو منبع آگاه ادعا کرده که دولت آمریکا احتمالا معافیت شرکت‌های روسی، چینی و اروپایی فعال در صنعت هسته‌ای ایران را تمدید می‌کند.

استیون منوچین

به گزارش هشمهری آنلاین به نقل از فارس، دو منبع آگاه به نشریه «جویش نیوز سیندیکیت» گفته‌اند که دولت ترامپ احتمالا معافیت شرکت‌های روسی، چینی و اروپایی فعال در صنعت هسته‌ای ایران را تمدید می‌کند.

معافیت قبلی که در ماه ژانویه و برای ۶۰ روز صادر شده بود، روز دوشنبه منقضی می‌شود.

این معافیت‌های تحریمی ذیل برجام تمدید می‌شوند. مدت زمان دوره تمدید معافیت‌های مزبور هنوز مشخص نیست. دولت آمریکا به‌صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای ایران با ۱+۵ خارج شده است.

به نوشته جویش نیوز سیندیکیت، در حالی که هنوز تصمیم قطعی در خصوص ادامه این معافیت‌ها گرفته نشده است، بین وزارت خزانه‌داری آمریکا و وزارت خارجه این کشور بر سر تمدید این معافیت درگیری وجود دارد. وزارت خزانه‌داری از تمدید معافیت مزبور حمایت می‌کند اما وزارت خارجه آمریکا تحت هدایت «مایک پمپئو» با آن مخالف است.

یک مقام آمریکایی آشنا با مساله در این خصوص گفته است که اگرچه تنش بین منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا و پمپئو بر سر سیاست این کشور در خصوص ایران امر جدیدی نیست اما این اولین بار است که منوچین موضعی شبیه به «جان کری» وزیر خارجه اسبق آمریکا اتخاذ کرده است و می‌گوید نیاز است که با ایرانی‌ها کار کنیم.

این مقام آمریکایی مدعی است: «این اولین بار است که [منوچین] دستور کار ترامپ را کنار گذاشته و در مسیر جان کری حرکت کرده که باید این معافیت‌ها را برای ایرانی‌ها صادر کنیم.»

جویش نیوز سیندیکیت نوشته در این خصوص از وزارت خارجه و وزارت خزانه‌داری آمریکا نظر خواسته اما آنها حاضر به پاسخ نشده‌اند.

برخی سناتورهای جمهوری‌خواه نظیر «لیندسی گراهام» و «تد کروز» پیش‌تر با تمدید این معافیت‌ها مخالفت کرده بودند.

کد خبر 496450

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    22 18
    ایران بحمدالله هیچ مشگلی ندارد باج هم به کسی نمی دهد دولت امریکا تروریست اقتصادی است
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      11 8
      بله بحمدالله حماقت از سخنان شما می بارد
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    6 7
    متاسفانه ملت مظلوم ایران گرفتار دو گروه تندرو وکاسب تحریم شده گروهی درایران وگروهی درآمریکا که هردو گروه ادامه حیات سیاسی خودرا درتحریم ملت مظلوم ایران می دانند
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    9 4
    درود بر اون دسته از امریکایی که با برداشتن تحریم پافشاری می کنند
  • سعید IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    3 5
    وقتی که نفت بشکه ایی 15 دلار فروش داشته باشد ، دیگر بودن ونبودن تحریم ها فرقی نمی کند. بهتر است فکری به حال شیوخ شنگول جنوب خلیج فارس بکنند که با دست خود شان به طرف ورشکستگی می روند