شبکه المیادین اعلام کرد که برخی از اعضای مجلس سنای آمریکا پیامی در رابطه با تحریم‌های ایران به دولت خود ارسال کرده‌اند.

سنا

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از شبکه لبنانی المیادین نوشت: برخی از اعضای مجلس سنای آمریکا از جمله برنی سندرز پیامی در رابطه با تحریم‌های ایران به دولت خود ارسال و در این پیام تاکید کرده‌اند که تحریم‌های واشنگتن علیه ایران در بخش پزشکی نیز تاثیرگذار بوده است. این شبکه لبنانی اعلام کرد که اعضای دموکرات مجلس سنای آمریکا در این پیام خواستار رفع تحریم‌ها و کمک به ایران در مقابله با ویروس کرونا شده‌اند.

براساس گزارش واشنگتن‌پست، کارکنان بخش درمان ایران و کارشناسان جهانی سلامت نیز می‌گویند تعیین میزان دقیق تاثیرگذاری تحریم‌های آمریکا بر توان مقابله ایران با شیوع کرونا مشخص نیست، اما واضح است که نظام سلامت ایران برای دسترسی به تجهیزات ضروری برای حفظ جان انسان‌ها و پیشگیری از همه‌گیری این ویروس با مشکل مواجه است.

این گزارش همچنین افزود با وجود آن‌که مقام‌های دولت ترامپ از جمله «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا گفته‌اند کالاهای غذایی، پزشکی و دارویی شامل تحریم نمی‌شود و کانالی را برای تسهیل تراکنش مالی مربوط به این اقلام از طریق سوئیس ایجاد کرده‌اند، اما در عمل تحریم‌های آمریکا به‌ویژه آن‌ها که تعامل با بانک‌ها و موسسات مالی ایران از جمله بانک مرکزی ایران را محدود کرده است، طرف‌های غربی را به تجارت با ایران بی‌میل می‌کند.

ایرنا نیز در این باره نوشت: تاکنون کشورهای مختلفی از آمریکا تقاضا کرده‌اند که در شرایط کنونی و در بحران شیوع کرونا، تحریم‌های {ظالمانه} علیه ملت ایران را لغو کند؛ اما کاخ سفید تاکنون به این تقاضاها پاسخی نداده و در هفته گذشته نیز چند شرکت را به لیست تحریم‌ها اضافه کرده است.

«استفان دوجاریک» سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد جمعه‌شب گفت: باید تحریم کشورها برای مقابله با ویروس کرونا برداشته شود.

پیش از درخواست دوجاریک، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، سازمان بهداشت جهانی و کمیساریای عالی حقوق بشر به همراه روسیه، چین، پاکستان، انگلیس، عراق، ونزوئلا، نیکاراگوئه، کره شمالی و کوبا تلاش‌های دیپلماتیک گسترده‌ای برای لغو تحریم‌های یکجانبه آمریکا در شرایط همه‌گیری ویروس جدید کرونا انجام داده‌اند.

شماری از کشورها در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل، شرایط فعلی را زمانی برای چندجانبه‌گرایی و مقابله با اقدامات یکجانبه آمریکا دانسته‌ و تصریح کرده‌اند تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ایران، خلاف منشور ملل متحد و مصوبات متعدد مجمع عمومی این سازمان است.

کد خبر 496447

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    10 6
    من یه کارگر هستم به حالت دستوری به ترامپ میگویم فورا تحریم بروی ایران را بردارید...سختی تحریم بروی کارگران و قشر ضیعف است..فورا فورا فورا
  • سلیمان IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    8 1
    این چه وضعیست حتی جامع بین الملل هم در مقابل آمریکا عاجز است لل
    • س IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      1 2
      من ترامپم چشم..چشم...چشم الان برمیدارم
  • علی IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    2 1
    قابل توجه اقای میر سلیم
  • NL ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    3 0
    چقدر خودمون رو با اين حرف ها مي خويم دلخوش كنيم ، بابا كوبا هفتد ساله تحريمه ، همه هم نسل به نسل عادت كردن به تحريما ديگه بس كنين ديگه
  • جعفر آقا IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    5 1
    ترامپ دیوانه ای بیش نیست احمقی است که هر کس از او چیزی بخواهد او لج میکند.پس بهتر همین است که به دیوانه نگید خرمن را آتش نزن.
  • US ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    5 1
    باید تحریم برداشته گردد
  • عسکرازاهواز IR ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    0 0
    سلام. ترامپ الان دوسال است که منتظرتماس مسئولان ایرانی برای توافق جدیداست