جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا هشدار داد که اگر اتحادیه اروپا در مقابله با کرونا دچار اشتباه شود، ممکن است این نهاد، فلسفه وجودی خود را از دست بدهد.

جوزپه کونته

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، جوزپه کونته در مصاحبه‌ای با روزنامه ایتالیایی «ایل سوله ۲۴» که شنبه منتشر شد، گفت: اگر برای مقابله با کرونا کاری انجام ندهیم فشار یک اقتصاد ویران برای فرزندانمان به جا خواهد ماند.

وی افزود: ما آماده انجام این مسوولیت هستیم. اجازه بدهید برنامه بزرگ بهبودی و سرمایه‌گذاری مجدد اقتصادی را آغاز کنیم. این برنامه از تمام اقتصاد اروپا پشتیبانی خواهد کرد.

نخست وزیر ایتالیا اضافه کرد: ما در بحرانی به سر می‌بریم که جان بسیاری از شهروندان ما را گرفته و در حال ایجاد یک رکود بزرگ اقتصادی است. در ایتالیا و سایر کشورهای اتحادیه اروپا چاره‌ای جز اتخاذ تصمیم‌های ناراحت‌کننده نداریم.

کونته هشدار داد که اروپا نباید در مقابله با کرونا مرتکب اشتباهات تراژیک شود. وی افزود: اگر اروپا نتواند توانایی خود را برای انجام این مسوولیت نشان دهد، تمام اروپا ممکن است فلسفه وجودی‌اش را در نزد شهروندانش از دست بدهد.

ایتالیا بالاترین آمار مبتلایان و جان‌باختگان کرونا را در میان کشورهای اروپایی دارد. طبق تازه‌ترین آمارها، شمار جان‌باختگان کرونا در ایتالیا به ۱۰ هزار و ۲۳ نفر و تعداد مبتلایان نیز به ۹۲ هزار و ۴۷۲ تن رسیده است.

دولت این کشور قصد دارد تدابیری سختگیرانه‌ که برای مقابله با کرونا در نظر گرفته است را تا اواسط ماه آینده میلادی (آوریل) تمدید کرده و حمایت‌های مالی از شرکت‌ها را افزایش دهد.

کد خبر 496252
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha