سازمان هواشناسی ضمن اعلام اخطاریه‌ای در مورد بارش باران ۲۰ تا ۱۱۰ میلیمتری در ۲۳ استان کشور درباره وقوع سیلاب، طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر هشدار داد.

بارش باران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، اخطاریه سازمان هواشناسی به شرح زیر است:

  • بعدازظهر شنبه نهم فروردین ماه

رگبار و رعد و برق، ارتفاعات مناطق سردسیر بارش برف و وزش باد شدید | ایلام، لرستان، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، غرب فارس (حداکثر ۵۰ تا ۷۰ میلیمتر و به‌ صورت محلی احتمال بارش بیش از ۷۰ میلیمتر). غرب اصفهان، بوشهر، هرمزگان، جنوب کرمان، غرب یزد (حداکثر ۲۰ تا ۴۰ میلیمتر و به‌ صورت محلی احتمال بارش بیش از ۴۰ میلیمتر).

  • یکشنبه دهم فروردین ماه 

بارش باران و رعد و برق در ارتفاعات بارش برف | لرستان، شمال و شرق خوزستان، شرق چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال بوشهر، فارس (حداکثر ۷۰ تا ۱۱۰ میلیمتر و به ‌صورت محلی احتمال بارش بیش از ۱۱۰ میلیمتر). هرمزگان، جزایر خلیج فارس، کرمان، یزد، غرب اصفهان، جنوب خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی (حداکثر ۳۰ تا ۵۰ میلیمتر و به‌ صورت محلی احتمال بارش بیش از ۵۰ میلیمتر). جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، غرب کرمانشاه، جنوب همدان، مرکزی، خراسان شمالی، البرز، قزوین، شمال و غرب تهران (حداکثر ۲۰ تا ۴۰ میلیمتر).

  • دوشنبه یازدهم فروردین ماه

بارش باران و رعد و برق | هرمزگان، جزایر اطراف تنگه هرمز، سیستان و بلوچستان، شرق یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، شمال و شرق خوزستان، لرستان، ایلام (حداکثر ۲۰ تا ۴۰ میلیمتر و به ‌صورت محلی احتمال بارش بیش از ۴۰ میلیمتر). 

بارش باران و رعد و برق در ارتفاعات بارش برف | غرب کردستان، جنوب آذربایجان غربی، کرمانشاه، مرکزی، همدان (حداکثر ۲۰ تا ۴۰ میلیمتر).

  • سه‌شنبه دوازدهم فروردین ماه

بارش باران و رعد و برق در ارتفاعات بارش برف | خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، خراسان شمالی (حداکثر ۲۰ تا ۴۰ میلیمتر). 

سازمان هواشناسی با توصیه درباره مدیریت سدها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی، فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای و اجتناب از سفرهای غیرضروری و اقدامات پیشگیرانه به منظور حفظ محصولات کشاورزی بر آمادگی دستگاه‌های خدمت‌رسان از جمله شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها برای انجام تمهیدات لازم با هدف جلوگیری از خسارات احتمالی سیلاب و آبگرفتگی معابر تاکید کرده است.

کد خبر 496054

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha