طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با هدف کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا از راه کاهش تماس، حذف اجتماعات و ترددهای غیرضروری با استقبال مردم در کهگیلویه و بویراحمد روبه‌رو شد.

طرح فاصله گذاری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، ویروس خطرناک و مرگبار ناشناخته کرونا که از دوم اسفندماه سال ۹۸ کشور ایران را درگیر خود کرده است، اکنون سیر صعودی به خود گرفته و همه استانهای کشور را درگیر خود کرده است.

البته از همان آغاز با درگیرشدن و سیر صعودی در استان‌های مختلف اقدام‌های خوبی از سوی مسئولان سراسر کشور از جمله نیروهای بهداشت و درمان، بسیج، امداد و نجات و دیگر نهادها در برای مقابله با این ویروس انجام شد.

از همان روزهای نخست تست کرونا، بستری و مداوای بیماران، ضدعفونی و گندزدایی فضای شهرها ومکان‌ها، طرح کنترل ورودی وخروجی خودروها، ساخت بیمارستان صحرایی، استراحتگاهی برای دوران نقاهت تا تولید الکل، ژل، ماسک ودست کش، خانه نشینی مردم، کمک‌های مردمی و در نهایت کمک به بیماران و سالمندان آغاز شد و همچنان در حال اجراست.

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برای مقابله با کرونا و برای قطع موثرتر زنجیره انتقال کرونا از سوی دولت از بامداد جمعه ۸ فروردین به صورت جدی وارد فاز اجرایی شده است و هدف اساسی این طرح افزایش ضریب اطمینان از کنترل شیوع ویروس کرونا است.

با تصمیم مسئولان ستاد مقابله با کرونا و تایید رئیس‌جمهوری، طرح فاصله گذاری اجتماعی آغاز شده تا افراد برای امور غیرضروری از خانه خارج نشوند و سفرهای درون و برون شهری هم متوقف شود تا این زنجیره به تدریج قطع شود.

این طرح شامل تشدید محدودیت‌هایی در جاده‌ها و شهرها خواهد بود و کسانی که قصد سفر دارند باید سفر خود را لغو کنند و تنها افراد ساکن در یک شهر اجازه ورود به یک شهر را دارند و کسانی که هم اکنون در سفر هستند هر چه سریعتر به محل سکونت خود بازگردند.

اعمال محدودیت حداکثری در تمامی امکانات نقل و انتقال مسافربری اعم از هوایی، ریلی و وسایل نقلیه بین شهری بر اساس نیاز هر استان نیز در این طرح با رعایت تمامی نکات بهداشتی دیده شده است.

این طرح در کمترین زمان ممکن و در شرایط بحرانی باعث جلب رضایت عامه مردم شده و در سطح جامعه به یک فرهنگ تبدیل شده است.

امروزه همه نهادها، مسئولان لشکری و کشوری، شرکتها، افراد حقیقی و حقوقی، هنرمندان، نویسندگان و اصحاب رسانه به طرق مختلف در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با اطلاع رسانی به جامعه هدف و دعوت عموم مردم برای رعایت و اجرای طرح، اعم از پرهیز از مسافرت و تردد غیر ضروری، پرهیز از تجمع و ماندن در خانه ضمن مراقبت از خود و خانواده‌هایشان و مدافعان سلامت، یاریگر دولت در حفظ سلامت آحاد جامعه هستند.

رحمان روستا یکی از مسافرانی که برای بازدید از خانواده و فامیل‌های خود به شهرستان کهگیلویه و بویر احمد سفر کرده با اشاره به پشیمانی خود از سفر می‌گوید: با توجه به شیوع ویروس کرونا وهمه گیر شدن باید مسئولیت اجتماعی خود در این راستا را افزایش بدهیم.

وی بیان کرد: مسافران ناقل بیماری هستند و تهدید جدی برای خود و خانواده محسوب می‌شوند.

روستا افزود: طرح فاصله گذاری اجتماعی از سوی دولت علاوه بر صیانت از سلامت مردم می‌تواند شیوع زنجیره ویروس کرونا را به طور کامل قطع کند.

وی اضافه کرد: برای رعایت حقوق شهروندی و اجتماعی شدن این طرح، همراه خانواده به محل سکونت خود شیراز برمی گردیم.

فرماندار کهگیلویه طرح فاصله گذاری اجتماعی برای مقابله با کرونا را بسیار مهم و کارآمد دانست و گفت: برای قطع هر چه سریعتر شیوع زنجیره کرونا از امروز جمعه ۸  فروردین در این شهرستان وارد فاز اجرایی شد.

علیرضا اتابک تصریح کرد: با همکاری همه نهادها و تشدید نظارت در مبادی ورودی و خروجی و حتی مرکز شهر مرحله نخست این طرح تا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

 وی عنوان کرد: بر اساس این طرح، تنها افرادی اجازه ورود به شهرستان را خواهند داشت که ساکن یا مقیم هستند.

اتابک با تاکید بر همکاری همه مسافران و گردشگران و بخصوص مردم در رعایت نکات بهداشتی برای شکست ویروس کرونا تصریح کرد: برای تامین سلامت جامعه مسافران باید هر چه سریعتر شهرستان را ترک کند.

تاکنون پاسخ آزمایش ۷۷۳نمونه مشکوک به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد دریافت شده که ۱۰۰ مورد آن مثبت بوده است.

از این تعداد بیما ۱۸ مورد مربوط به شهرستان کهگیلویه است.

امروز پاسخ آزمایش ۵۰ بیمار مشکوک به کرونا دریافت که چهار نفر به بیماران کرونایی استان افزوده شد.

۶ نفر از بیماران کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد جان خود را از دست داده‌اند که یک نفر آنان در شبانه روز گذشته فوت کرد.

کد خبر 496004

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha