رئیس پیشین و استاد کنونی دانشگاه آزاد اسلامی شیروان گفت: با توجه به وضعیت کنونی شیوع بیماری کرونا و تهدیداتی که از این ناحیه وجود دارد، ادامه تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها ضروری است.

کلاس درس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر فریمان ابراهیم زاده، رئیس پیشین و استاد کنونی دانشگاه آزاد اسلامی شیروان در استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در شرایط خطرناک فعلی باید تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها بعد از تعطیلات نوروزی، دست کم برای یک هفته دیگر تمدید شود.

وی افزود: هر چند تعطیلی نظام آموزش، اقدامی بسیار سخت و ناگوار است اما با توجه به وضعیت کشور از دست اندرکاران و تصمیم گیران کشور، به ویژه ستاد مرکزی مبارزه با کرونا، انتظطار می‌رود تا با ادامه تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، به شکست زنجیره انتقال این ویروس کمک کرده و از افزایش شیوع آن پیشگیری کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی شیروان گفت: با اندک تاملی در روند افزایش موارد جدید مبتلایان به بیماری کرونا در هفته اول سال جدید و از سویی نقش مراکز پرازدحام و پرجمعیت چون مدارس و دانشگاه‌ها در انتقال ویروس کرونا، چاره جز ادامه تعطیلی این مراکز برای مهار این بیماری دیده نمی شود.

ابراهیم زاده افزود: از سویی نگرانی روزافزون والدین در خصوص احتمال ابتلای فرزندانشان به بیماری موجب شده تا چنانچه با توجه به روند افزایشی بیماران کرونایی این تعطیلی تحقق نیابد، افزایش این استرس به تقویت خطر پدید آمدن موارد جدید منجر شود.

وی خاطرنشان کرد: یقینا تعطیلی چهل و پنج روزه نظام آموزش عالی و مدارس بسیار سخت و اندوهبار است اما عشق به مردم و تندرستی و سلامت آنان موجب شده تا ادامه تعطیلات به یک ضرورت تبدیل شود.

این استاد دانشگاه ابراز امیدواری کرد که با همت و همکاری مردم و در خانه ماندن آنان، بتوان هر چه زودتر بیماری کرونا را شکست داده و به روند همه گیری آن خاتمه دهیم.

در استان خراسان شمالی ۱۸۰ هزار دانش آموز و ۴۰ هزار دانشجو در مدارس و مراکز آموزشی تحصیل می‌کنند.  

کد خبر 495958

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha