دولت روسیه در واکنش به افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا برای همه جمعیت ۱۴۷ میلیونی این کشور قوانین سختگیرانه اعمال می‌کند.

قرنطینه مردم روسیه برای کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایندیپندنت، چند روز پس از آنکه شهروندان مسکو به دستور ولادیمیر پوتین از خروج از پایتخت و سفرها و خریدهای غیرضروری منع شدند، حالا قرار است این محدودیت‌ها برای تمام اهالی روسیه اعمال شود. میخاییل میشوستین، نخست‌وزیر روسیه روز جمعه اعلام کرد تمام ۱۴۷ میلیون شهروند این کشور دست‌کم در هفته آینده باید در خانه بمانند و خرید و سفر نروند.

همزمان به دستور رئیس جمهوری تمام مراکز خرید لاکچری و تفریحی تعطیل می‌شوند تا بهانه مردم برای بیرون رفتن از خانه به کمترین حد ممکن برسد. میشوستین در یک نطق تلویزیونی خطاب به مردم گفت: اقدام‌هایی که ما در نظر گرفته‌ایم بسیار سخت است اما از همه می‌خواهم آنها را جدی بگیرند. ماندن در خانه مهم‌ترین کاری است که هر کدام ما می‌توانیم انجام دهیم. این محدودیت‌ها بهایی اندک است که ما برای زندگی و سلامت‌مان می‌پردازیم.

هر چند درخواست نخست‌وزیر روسیه چندان رنگ و بوی اجبار ندارد اما مردم نگرانند این هشدارها آغاز یک قرنطینه اجباری باشد. تصاویر پیاده شدن نیروهای یگان ویژه روسیه بیرون دروازه‌های مسکو خیلی زود در شبکه‌های اجتماعی بین کاربران روس دست به دست شد و مقام‌های رسمی را وادار کرد هر گونه اعمال زور و استفاده از نیروهای نظامی را برای در خانه نگه داشتن مردم تکذیب کنند.

کد خبر 495914

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha