نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: خیران و نهادهای دست‌اندرکار از جمله آستان قدس رضوی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، ستاد حاشیه شهر، مدیران و مالکان هتل‌ها و رستوران‌ها به‌عنوان نذر سلامت خود و خانواده‌شان، بخشی از دستمزد کارگران بیکار شده را بپردازند تا زندگی آنان نیز تا اندازه‌ای تامین شود.

علم‌الهدي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سید احمد علم‌الهدی افزود: در شهر مشهد به خاطر تعداد زیاد مسافران و زائران و پیک زیارتی نوروزی همه‌ ساله تعداد بسیاری کارگر روزمزد و کارمزد در هتل‌ها، رستوران‌ها و مراکز گردشگری به خدمت مشغول بودند که اینک به خاطر شیوع کرونا و تعطیلی این مراکز همه این کارگران بیکار شده‌ و در تامین اولیات زندگی خود مستاصل هستند.

وی ادامه داد: عوارض سوء اجتماعی و اقتصادی این بیماری در اقشار آسیب‌پذیر به حد استیصال رسیده است لذا سزاوار است عزیزان ما در دولت، آنچه به‌ عنوان امداد این اقشار تصویب و اعلام می‌کنند، اجرا کنند و بین اعلان مصوبات و اجرای آن فاصله نیندازند.

وی گفت: کارگران و زحمتکشان تهی‌دست وقتی تصویب کمکی را از مسوولان می‌شنوند ولی اثری از آن نمی‌بینند، بیشتر ناامید و رنجیده‌ خاطر می‌شوند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه هماهنگی بین نهادهای نظامی و دولت در عرصه مبارزه با این ویروس مهلک، یک مانور مجاهدانه در برابر بینش‌های جهانی است افزود: هنگامی‌ که کشورهای پیشرفته جهان در مقابله با این بیماری مستاصل شده‌اند، حرکت جهادی ارتش غیور ایران در عملیات سریع ایجاد یک بیمارستان دو هزار تختخوابی با وسایل و امکانات پزشکی به مدت ۴۸ ساعت و ایجاد ده‌ها پایگاه عظیم درمانی در سراسر کشور به همت دلاورمردان سپاه پاسداران، برکات انقلاب اسلامی و نظام ولایی ایران را به دنیا نمایش می‌دهد.

وی ادامه داد: آنچه لازم است مسوولان اجرایی کشور به آن توجه کنند، مدیریت این خدمات درمانی و توزیع صحیح امکانات است تا جایی که بیمار درمانده در اقصی نقاط کشور بر زمین نماند.

وی گفت: از خدمات شایان و ایثارگرانه جامعه پزشکی اعم از پزشکان و پرستاران و سایر مراکز خدماتی و مدیریتی در این زمینه و از مجموعه اساتید و دانشجویان مجاهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان و همچنین از فعالیت‌های گروه‌های جهادی که به‌طور خودجوش در حوزه مبارزه با کرونا خدمت کرده‌اند، بخصوص از فضلا و علمای حوزه علمیه که مجاهدانه در تغسیل و تجهیز درگذشتگان این بیماری اقدام نموده‌اند، تشکر می‌کنیم.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: مردم این کشور و سایر بلاد اسلامی دلداده حضرت امام حسین(ع) هستند، برای مصائب آن حضرت و عزیزانش هر سال عزاداری می‌کنند و این عشق و دلدادگی پرهیجان را در عاشورا و اربعین حسینی از خود بروز می‌دهند و امروز که دچار این ویروس منحوس شده‌اند، از خداوند می‌خواهیم به برکت ولادت سیدالشهدا (ع)، این مردم را از این گرفتاری نجات داده و به آنان شفا عنایت فرماید.

از نهم اسفند پارسال به دنبال شیوع ویروس کرونا نماز جمعه در خراسان رضوی برگزار نمی‌شود. از همین رو امام جمعه مشهد خطبه‌های هفتگی خود را به صورت مکتوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کند.

کد خبر 495894

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha