سخنگوی وزارت بهداشت توضیحاتی درباره علت افزایش موارد ابتلا به کرونا در روزهای اخیر داد.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر کیانوش جهانپور در ارتباطی ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در پاسخ به این سئوال که چرا تعداد موارد ابتلای کرونا در روزهای اخیر افزایش یافت گفت: اینکه در روزهای اخیر تعداد موارد ابتلا را افزایش یافته می‌بینید ناشی از این است که با هدف شناسایی و مداخله زودهنگام موارد بیشتری را شناسایی می‌کنیم. این‌ها در مسیر مدیریت و در گام‌های بعدی یعنی کنترل و مهار بیماری کمک می‌کند.

وی افزود: با توجه به اینکه سهولت دسترسی به تست‌های PCR افزایش خواهد یافت، قاعدتا تعداد مواردی که ممکن است مثبت گزارش شود حتی در بین افراد بدون علامت بیشتر می‌شود و ممکن است که افراد بدون علامت و یا افراد دارای علائم خفیف یا متوسط هم به جمع مبتلایان اضافه شوند که خاص کشور ما هم نیست.

جهانپور ادامه داد: امروز اگر در ایتالیا ۱۰ درصد و در اسپانیا ۱۱ درصد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ می‌بینید این آمار واقعی نیست. این بیماری به هیچ وجه ۱۰ تا ۱۱ درصد مرگ و میر ندارد، بلکه به این دلیل است که افراد بدون علامت و خفیف هنوز وارد فهرست بیماران این کشورها نشده است. در کشور ما هم با شدتی کمتر به همین صورت است.

کد خبر 495882

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha