جمعه ۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
۰ نفر

اعمال تعطیلی مغازه‌ها و به ویژه رستوران‌ها و دیگر محل‌های فروش مواد غذایی می‌تواند باعث جولان موش‌ها و عواقب بد آن شود.

موش

به گزارش همشهری آنلاین، سید علیرضا هاشمی در یادداشتی با عنوان "موشها، مغازه ها و مغازه داران؛ یک تراژدی کرونایی" نوشت: 

در طی هفته گذشته که ستاد مبارزه با ویروس کرونا بخشنامه بسته شدن مغازه ها را ابلاغ کرد، دو فیلم کوتاه موبایلی از دو مغازه در شبکه های اجتماعی پخش شد. اولین فیلم یک مغازه کبابی بود که از پشت شیشه نشان می داد موشها در کف مغازه و روی چرخ گوشت مغازه کبابی جولان می دهند و دومین فیلم هم یک مغازه شیرینی فروشی بود که نشان می داد موشها داخل ویترین قنادی با خیال راحت مشغول خوردن شیرینی هستند.

در شرایط عادی که مغازه داران هر روز مغازه های خود را باز می کنند و خدمت رسانی می کنند، شاید حضور موش ها در مغازه ها احساس نشود، اما این دو فیلم موید آن است که در صورت بسته شدن مغازه ها در یک مدت زمان، ممکن است درصدی از مغازه ها در انبار و سوراخ سنبه های خود موش‌هایی داشته باشند که در این فرصت بسته بودن مغازه به چپاول اجناس مغازه و فروشگاه بپردازند.

لذا با بسته شدن مغازه ها در یک بازه زمانی و در این فرصت، لزوم طعمه گذاری در اینگونه مغازه ها و فروشگاهها، امری لازم به شمار می آید. با این شرط که صاحبان مغازه ها نیز با فاصله زمانی مشخص از مغازه های خود بازدید نموده و در صورت وجود موش های طعمه خورده نسبت به امحای بهداشتی آنها اقدام کنند.

یادمان باشد که سرعت زاد و ولد موشها بسیار زیاد است. پس بسته بودن مغازه ها فرصتی برای سور و سات هر شب موشها و عروسی و زاد و ولد آنها نشود.

کد خبر 495849

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha