جمعه ۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
۰ نفر

فرماندار سنندج گفت: طبق آمارهای به دست آمده بیش از ۷۵ درصد مردم این شهرستان ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی، با ماندن در خانه و سعه صدر، به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک کرده‌اند.

در خانه بمانیم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا محمدابراهیم زارعی جمعه در جلسه کمیته پیشگیری و قطع زنجیره انسانی ویروس کرونا در راستای اجرای طرح فاصله گیری اجتماعی اظهار داشت: از ۲۵ درصد باقی مانده مردم که به هشدارها بی‌توجه بوده درخواست می‌کنیم به پویش مردمی ماندن در خانه بپیوندند و از تردد در اماکن عمومی خودداری کنند.

وی ضمن تقدیر از همکاری و همراهی مردم با طرح مردمی قرنطینه خانگی به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی از بامداد جمعه هشتم فروردین اشاره و اضافه کرد: در صورت تصویب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، بعد از ۱۵ فروردین اجرای طرح تمدید خواهد شد.

فرماندار سنندج با بیان اینکه بسیاری از مغازه‌داران به صورت خودجوش اقدام به تعطیلی واحدهای صنفی کرده‌اند، یادآور شد: انتظار داریم باقی بازاریانی که ضرورتی برای فعالیت آنان وجود ندارند، اقدام به این کار کنند، در غیر این صورت ناچار به پلمب خواهیم شد.

زارعی خواستار جدی گرفتن کرونا و همکاری مردم برای قطع زنجیره این ویروس شد و گفت: واحدهای صنفی مانند نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، داروخانه‌ها، واحدهای عرضه گوشت و مایحتاج مردم و جایگاه‌های سوخت فعال هستند و مردم از این لحاظ نگرانی نداشته باشند.

با ابتلای ۲۱ نفر دیگر از ظهر روز چهارشنبه ۶ فروردین تا ظهر پنجشنبه به بیماری کرونا، تعداد مبتلایان به این بیماری در استان کردستان به ۳۱۸ نفر افزایش یافت.

از ۷۶۴ نمونه آزمایش گرفته شده از افراد مشکوک به کرونا نتیجه ۳۱۸ مورد مثبت و ۴۰۱ مورد هم منفی بود و نتیجه آزمایش ۴۵ نفر نیز هنوز مشخص نشده است.

در حال حاضر آمار تفکیک شهرستان های استان در ابتلای قطعی به ویروس کرونا شامل سقز ۱۱۴ نفر، بانه ۶۴، سنندج ۶۶، کامیاران ۱۱، قروه ۲۴، مریوان ۸، دیواندره ۱۰، بیجار ۱۶، دهگلان ۳ و سروآباد نیز ۲ نفر است.  

تعداد فوتی های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در استان تاکنون ۴۰ نفر است که از این تعداد در سقز ۱۷ نفر،  سنندج ۳ نفر، قروه ۶ نفر، بانه ۸ نفر، مریوان،  بیجار و کامیاران هر کدام ۲ نفر بخاطر این بیماری جان باخته‌اند.

کد خبر 495803

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha