مجموع نظرات: ۰
جمعه ۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
۰ نفر

ویروس کرونا با سفر به کشور ما آمد، اما ما را از سفر بازنداشت، با وجود تمام هشدارها، توصیه ها و اقدامات انجام شده، در روزهای اخیر کسانی بودند که در این شرایط بحرانی تن به سفر داده و با توجیهات منطقی یا غیرمنطقی خود چمدان بسته و راهی جاده ها شده اند.

سفر کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا با وجود رعایت نکات بهداشتی و عمل به قرنطینه خانگی توسط بسیاری از مردم، اکنون و در هفته دوم تعطیلات نوروزی شاهد بازگشت خیل عظیم مسافران به استانمان هستیم که این خود می تواند زنگ خطری شاید حتی فجیع تر از پیش باشد. خطری که از آن تحت عنوان موج دوم کرونا یاد می شود؛ چرا که مسافران در طی سفر خود از کانون ها و استان های آلوده گذشته و حالا ممکن است با سوغاتی از جنس کرونا به مبدا بازگردند.

در پست های ورودی استان بوشهر چه می گذرد؟

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: نزدیک به یک ماه است که در مبادی ورودی استان با حضور داوطلبان، پست های غربالگری و اسکرین (جداسازی افراد آلوده) و تب سنجی را برپا کرده ایم و هم اکنون ۲۷ پست در مبادی ورودی شهرستان های ده گانه استان بوشهر دایر شده که به خدمت رسانی مشغول هستند.

غلام رضا حاجیانی افزود: برای جلوگیری از افزایش آلودگی و ورود ویروس از استانهای آلوده همه خودروهایی که به استان وارد می شوند در ورودی شهرهای مراکز استان چک می شوند و همواره تلاش کرده ایم تا افراد را متقاعد کنیم که حتی از سفرهای درون شهری غیر ضروری نیز خودداری کنند.

وی در خصوص افراد بومی که قصد ورود به شهرها را دارند خاطرنشان کرد: این خودروها حتما متوقف می شوند و با سختگیری بیشتری مورد ارزیابی قرار می گیرند و حتی اگر یکی از سرنشینان خودرو دارای تب باشد خودرو متوقف و در خصوص آن تصمیم گیری می شود. اگر در بین کسانی که وارد می شوند شخصی دارای نشانه های خفیف بیماری بود باید حتما تا ۱۴ روز در قرنطینه خانگی بماند و اگر این نشانه ها شدید بود حتما و بلافاصله به بیمارستان منتقل می شوند.

اعمال تدابیر شدیدتر برای مسافرانی که برمی گردند

این مسئول تاکید کرد: با توجه به شرایط کنونی تدابیر شدیدتری برای کسانی که در حال بازگشت از استان های دیگر هستند اعمال می شود و چندین مکان نیز مشخص شده که طی روزهای آینده ممکن است بر حسب دستورات ستاد مقابله با بحران کرونا برای قرنطینه افراد در نظر گرفته شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر بوشهر عنوان کرد: بیشترین نگرانی ما بابت ورود همشریان خودمان به استان است. زیرا ۸۰ الی ۹۰ درصد خودروهایی که طی روزهای اخیر وارد شده اند پلاک بومی بوده اند.

حاجیانی در خصوص ورود افراد در روزهای اخیر نیز گفت: یکی از راه های تشخیص فردی که از استان دیگر آمده پلاک غیر بومی خودروها است که در روزهای گذشته سعی کرده ایم این افراد از راه های آموزشی و صحبت کردن متقاعد به بازگشت شوند. زیرا ممکن است عامل ورود آلودگی به شهرها کسانی باشند که طی روزهای اخیر برای کار و یا مسائل شخصی به استانهای آلوده یا همجوار سفر داشته و در بازگشت به استان باعث انتقال بیماری شوند. خیلی از افراد نیز ممکن است ناقلان بی علامت باشند و بیماری را انتقال دهند.

وی درباره داوطلبین حاضر در پست های بازرسی گفت: ما تلاش کرده ایم افراد علاقمند از همه نهادها و مشارکتهای مردمی را به عنوان داوطلب به هلال احمر جذب کنیم و با آموزشهای لازم به طور رسمی از آنها در پستها استفاده کنیم. از این افراد خواسته ایم که حتما با وسایل حفاظتی (دستکش، ماسک و شیلد) و لباس مخصوص حفاظتی (گان) در پستها باشند و فاصله مجاز یک متری را برای ارزیابی و تب سنجی مسافران رعایت کرده و از فرو بردن سر خود در ماشین مسافران خودداری کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر بوشهر در پایان به کلیه مردم و هم استانی ها توصیه کرد: در خانه ماندن کم هزینه ترین راه مقابله با این بیماری است زیرا ویروس کرونا بسیار جدی و بسیار خطرناک است و تاکنون راه درمان موثری برای آن پیدا نشده است و اگر تب سنجی و غربالگری می کنیم برای شناسایی افراد آلوده است اما در عین حال حساسیت جدی ما برای ناقلان بی علامت است که می توانند بزرگترین عامل خطر باشند.

این مسئول اظهار کرد: امیدواریم با رعایت تمام نکات بهداشتی بتوانیم این دوره سخت را پشت سر بگذرانیم و شرایط عادی را به خانواده ها برگردانیم و تا زمانی که ویروس وجود دارد نیروها و داوطلبین هلال احمر نیز آماده ارائه خدمات هستند.

کد خبر 495789

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha