سازمان جهانی بهداشت می‌گوید با وجود وضعیت وخیم شیوع کرونا در اروپا کاهش موارد عفونت‌های جدید در ایتالیا نشانه امیدوار کننده‌ای است.

coronavirus

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین هانس کلوگ، رئیس منطقه اروپا در سازمان جهانی بهداشت روز پنجشنبه ۷ فروردین گفت: «با اینکه موقعیت هنوز بسیار وخیم است، ما نشانه‌های امیدوارکننده‌ای را هم می‌بینیم. نرخ افزایش موارد در ایتالیا که بیشتری میزان موارد بیماری را در منطقه را دارد، اندکی کمتر شده است.»

اسپانیا نیز ۶۵۵ مورد جدید مرگ ناشی از بیماری کووید-۱۹ گزارش کرد و شمار کل مرگ‌ها در این کشور از ۴۰۰۰ مورد گذشت. از آنجایی که این میزان افزایش کمتر از میزان مرگ ثبت‌شده در روز چهارشنبه است، از ادعای دولت اسپانیا در این باره که افزایش شمار مرگ‌ها در این کشور در حال پایدار شدن است، حمایت می‌کند.

در همین حال هند یک طرح محرک اقتصادی ۱.۷ تریلیون روپیه‌ای (۱۸.۹ میلیارد پوندی) برای میلیون‌ها نفری در نتیجه اعلام منع رفت‌وآمد عمومی تحت تاثیر قرار می‌گیرند، اعلام کرد.

وزیر دارایی هند گفت:‌«ما نمی‌خواهیم کسی گرسنه بماند.» به گفته او هدف دولت توزیع ۵ کیلوگرم ماده غذایی اساسی برنج یا گندم برای هر فرد به طور رایگان و به همراه یک کیلوگرم حبوبات برای هر خانواده کم‌درآمد است تا به تغذیه ۸۰۰ میلیون فرد فقیر در طول سه ماه آینده است.

از طرف دیگر در مسکو پایتخت روسیه اعلام شد که همه رستوران‌ها، کافه‌ها، پارک‌ها و فروشگاه‌ه‌ها به جز خواروبارفروشی‌ها و داروخانه‌ها تعطیل خواهند شد. این خبر هنگامی اعلام می‌شود که شمار موارد ثابت‌شده عفونت با ویروس کرونا در روسیه برای دومین روز متوالی افزایش یافت. روسیه اکنون ۸۴۰ مورد بیماری کووید-۱۹ دارد که افزایشی ۱۸۲ موردی نسبت به ۲۴ ساعت قبل است. 

کرملین همچنین همه پروازهای بین‌المللی چه خطوط هوایی و چه پروازهای چارتر به جز پروازهای که شهروندان روسیه از خارج به کشور باز می‌گرداند، معلق کرده است.

چین برای دومین روز متوالی هیچ مورد سرایت محلی ویروس کرونا را گزارش نکرد. اما در سرزمین اصلی چین، افزایشی در شمار موارد جدید ثابت شده ویروس کرونا گزارش شد که همگی آنها مربوط به مسافرانی بود که از خارج آمده بودند. 

ایران روز پنجشنبه ۱۵۷ مورد مرگ جدید ناشی کووید-۱۹ را ۲۴ ساعت گذشته گزارش کرد و شمار کل مرگ‌ها ناشی از کروناویروس به ۲۲۳۴ مورد رسید. همچنین ۲۳۸۹ مورد جدید بیماری در ایران گزارش شد که بیشترین میزان افزایش ۲۴ ساعته در شمار موارد بیماری در این کشور است. پنج روز پیش شمار موارد جدید روزانه عفونت در ایران زیر ۹۰۰ مورد بود.

در آمریکا شمار موارد ثابت‌شده مرگ ناشی از ویروس کرونا به ۱۰۴۶ مورد  و شمار موارد عفونت به حدود ۷۰۰۰۰ مورد رسید. سنای آمریکا یک بسته مالی اضطراری  ۲.۲ تریلیون دلاری را برای مقابله با آثار اقتصادی شیوع کرونا به تصویب رساند که بزرگترین کمک مالی در نوع خود در تاریخ آمریکا است.

سازمان تجارت جهانی نیز روز پنجشنبه هشدار داد که نزول اقتصادی و از دست رفتن شغل‌ها ناشی از پاندمی کروناویروس احتمالا از بحران مالی سال ۲۰۰۸ هم بدتر خواهد شد.

کد خبر 495689

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha