همشهری آنلاین: رئیس‌جمهوری در پیامی به مناسبت روز ملی کارآفرینی تاکید کرد: دولت نهم برنامه‌های خود را بر مبنای توسعه کارآفرینی تهیه و تدوین کرده است.

به گزارش ایرنا دکتر محمود احمدی نژاد در این پیام آورده است: با توجه به اصول چهارگانه عدالتخواهی، مهرورزی، خدمت به بندگان خدا و تعالی و پیشرفت همه جانبه و با عنایت به سند چشم انداز بیست ساله و همچنین برنامه چهارم توسعه، دولت نهم برنامه‌های خود را بر مبنای توسعه کارآفرینی تهیه و تدوین نموده است.

در ادامه این پیام  آمده است: تمرکز بر ایجاد بنگاههای اقتصادی کوچک و زودبازده در کنار حمایت از بنگاههای متوسط و بزرگ و تصویب ایجاد دفاتر کارآفرینی و اشتغال در سال ‪۱۳۸۴‬و در نهایت نامگذاری روز سوم اردیبهشت به نام روز ملی کارآفرینی زمینه را برای محور قرار گرفتن کارآفرینی در توسعه کشور فراهم نموده است.

خوشبختانه نامگذاری سال ‪ ۱۳۸۷‬به عنوان سال نوآوری و شکوفایی مسوولیت را برای مسئولین و کارآفرینان سنگین‌تر و جدی‌تر کرده است.

رییس جمهوری در ادامه پیام خود تاکید کرده است همه باید تلاش کنند تا زمینه نوآوری بیش از گذشته از جمله در مورد فراهم نمودن زیرساخت‌های کسب و کار و بهبود محیط کار، اتخاذ سیاست‌ها و برنامه‌های حمایتی توسط دولت برای تقویت بنگاهها و شرکت‌های جدید و در حال رشد فراهم شود.

دکتر احمدی نژاد در پیام خود همچنین رویکرد کارآفرینانه در آموزش در دوره های مختلف تحصیلی، فراهم نمودن زمینه‌های انتقال نتایج تحقیق و توسعه، فناوری و علوم جدید به شرکت‌ها و بنگاههای در حال رشد، تجاری‌سازی نتایج تحقیقات دانشگاهی و حمایت مالی دولت و یا سرمایه‌گذاران خطر پذیر از تاسیس شرکت‌های جدید و یا در حال رشد را از جمله مواردی عنوان کرده است که باید زمینه نوآوری در آن فراهم شود.

در ادامه متن پیام رییس جمهوری آمده است: گسترش زمینه‌های نوآوری، کاری فرابخشی است و همه قوا دراین رابطه مسوولند و دستگاههای اجرایی باید هر چه سریعتر برنامه خود را در این رابطه ارائه نمایند. دفاتر کارآفرینی و اشتغال می‌توانند محل ارتباط کارآفرینان با دستگاههای اجرایی باشد.

در این پیام تصریح شده است: جامعه اسلامی کارآفرینی به مثابه یک فرصت مهم برای احیا و شکوفایی استعدادها در جهت پیشرفت و تعالی همه جانبه است .

در پیام رییس جمهوری تاکید شده است: تحقق شعار کلیدی عدالت بدون پیشرفت ممکن نیست و هیچ پیشرفتی بدون خلاقیت و تلاش پی گیر به دست نمی‌آید.

بنابراین تحقق عدالت با خلاقیت و پیشرفت گره خورده است و کارآفرینی مقدمه پیشرفت است. خوشبختانه تجربه دو سال گذشته موفق بوده است و دولت همچنان از کارآفرینی و کارآفرینان حمایت می‌کند.

در این پیام یادآوری شده است: خوشبختانه استقبال جوانان عزیز که سرمایه های اصلی کشور ما هستند از کارآفرینی کم نظیر بوده است. امروز کارآفرینی یک فریضه است و باید فرصت‌ها و زمینه‌های لازم برای حضور و فعالیت کارآفرینان فراهم شود.

وزارتخانه‌های مربوطه اعم از کار و امور اجتماعی، صنعت و معدن، کشاورزی و بانکها و قبل از آن آموزش و پرورش و علوم ، تحقیقات و فن آوری در این زمینه مسوولیت و نقش آفرینی دارند.

رییس جمهوری در پایان پیام خود نوشت: از دست اندرکاران برگزاری این نشست به ویژه وزارت کار و امور اجتماعی و حضار گرامی تشکر و قدردانی می‌نمایم و امیدوارم با عنایات جضرت حق و همکاری و همفکری حضار محترم سومین جشنواره کارآفرینان برتر با موفقیت برگزار و دستاوردها و پیام‌های الهام بخش و امیدآفرینی داشته باشد.

کد خبر 49564

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز