سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۰:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: استاد محمدرضا شجریان با حضور در فرهنگسرای نیاوران از 50 سال نقاشی‌های زنده یاد عباس کاتوزیان دیدن کرد.

استاد شجریان در پایان این دیدار خلاقیت و نگاه منحصر به فرد عباس کاتوزیان را ستود و گفت: آثار استاد کاتوزیان خاص ایشان بود. او در گونه‌ای از نقاشی که بدان شهرت دارد، به رتبه‌ای دست یافت که مختص ایشان است و کس دیگری به این مرحله نرسید.

استاد شجریان افزود: در آثار او عناصری نظیر رنگ چنان چیده شده‌اند که همه چیز در خدمت موضوع است و نگاه و چشم بیننده بر سوژه و مقصود نقاش متمرکز می‌شود. این مهم از نهایت استادی و تسلط او حکایت دارد و بر این گواه است که زنده یاد استاد عباس کاتوزیان هنرمند زمانه خود بود.

استاد شجریان همچنین در دفتر یادبود این نمایشگاه به یادگار نوشت: تأثری از این بیشتر نمی‌شود که نمایشگاه بزرگ استاد زمانه، جناب کاتوزیان، را بدون حضور خودشان ببینم. یادشان گرامی و آفتاب هنرشان از فرهنگ ایران برکشیده مباد.

از 22 فروردین87 که این نمایشگاه آغاز به کار کرده است بیش از 7 هزار  نفر از این آثار دیدن کرده‌اند. نظر به اینکه قرارداد برپایی نمایشگاه بعدی این نگارخانه [نمایشگاه گروهی عکس در فرهنگسرای نیاوران] از سال پیش بسته شده و جمعه 6 فروردین 87 در همین نگارخانه آغاز به کار خواهد کرد، نمایشگاه زنده یاد کاتوزیان تنها یک روز امکان تمدید دارد.

بنابراین ساعت 8 شب چهارشنبه 4 فروردین آخرین فرصت دیدن این آثار بر دیوار نگارخانه فرهنگسرای نیاوران است.

کد خبر 49562

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز