مسئول کمیته اقتصادی تامین، تولید و توزیع اقلام بهداشتی در ستاد پشگیری از کرونا در خراسان شمالی گفت: نخستین کارخانه تولید ماسک استان پس از گرفتن مجوزهای لارزم آماده فعالیت شده، اما با مشکل تامین مواد اولیه روبه رو شده‌است.

کارخانه

ب گزارش همشری‌آنلاین،  محمدرضا موفق پنج‌شنبه هفتم فروردین به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تولید ماسک در کارخانه تولید این محصول، با مشکل تامین پارچه روبه رو است، البته کارخانه‌های تامین‌کننده پارچه در این‌باره کمی مقاومت دارند و در بازار با کمبود این ماده اولیه، روبه روهستیم.

محمدرضا موفق اظهار داشت: پیگیر هستیم تا از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت سایر استان‌ها اقدام کنیم و اقلام تامین شود.

وی با بیان این‌که ظرفیت تولید این کارخانه، ساخت ۶۲ میلیون ماسک در سال است افزود: قرار است روزانه ۱۸۰ هزار ماسک در این واحد، تولید شود.

مسئول کمیته اقتصادی تامین، تولید و توزیع اقلام بهداشتی در ستاد پشگیری از کرونا در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مشکل وام این واحد تولیدی، حل شده و خط تولید نصب شده است.

وی با اشاره به این‌که برای پاسخ به نیاز بازار، تولید ماسک در واحدهای صنفی انجام می‌شود؛ اظهار داشت: تاکنون ۵۰۰ هزار عدد ماسک در استان توزیع شده است و هفته جاری  هم ۸۰ هزار ماسک دیگر در استان توزیع شد.

موفق خاطرنشان کرد: روزانه بیش از ۳۶ هزار ماسک در کارگاه های اصناف، بسیج و زندان ها  تولید می شود.

مسئول کمیته اقتصادی تامین، تولید و توزیع اقلام بهداشتی در ستاد پشگیری از کرونا در خراسان شمالی گفت: آمادگی داریم تا با حمایت از تولیدکننده‌ها و واردکننده، تولید اقلام بهداشتی در استان، به اشباع برسد.

بر اساس آخرین آمار،  ۲۳۲ نفر در استان به ویروس کرونا مبتلا شده و آمار فوتی ها نیز  ۲۴ نفر است.  

کد خبر 495583

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha