رئیس اداره بازرسی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس از اجرای طرح ضربتی برای صیانت از کارگران و کارفرمایان در برابر مشکلات کروناویروس در این استان خبر داد.

صیانت کارگران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس، حمیدرضا شیرزاده، خاطرنشان کرد: به دنبال شیوع ویروس کرونا تصمیماتی جدی در اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس اخذ شد که اجرای طرح ضربتی صیانت از کارگران و سرمایه کارفرمایان توسط روسای ادارات شهرستان‌ها و با همراهی خوب و با ارزش بازرسان کار در کنار کارشناسان بهداشت حرفه ای شهرستان‌ها همراه بود.

شیرزاده عنوان کرد: این اداره کل با اعزام بازرسان کار و کارشناسان بهداشت حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی و همچنین با انجام مکاتبات و ارسال بروشورها اطلاع رسانی در زمینه کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اقدامات ارزنده ای انجام داده است.

وی افزود: همچنین در خصوص تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده برای کارگاه‌ها سازمان با همراهی اداره بازرسی کار اقدامات مناسبی انجام داده است.

شیرزاده ضمن تشکر از کارفرمایان و کارگران به عنوان سرمایه‌های اصلی و منابع انسانی و مادی جامعه، گفت: با همراهی کارفرمایان و کارگران با درخواست‌های این اداره کل در راستای مواظبت از کارفرمایان، کارگران و اموال و سرمایه‌هایشان نیز مجددا خواهش می‌کنیم در صورت داشتن فعالیت کارگاه‌ها، موارد ایمنی و بهداشت کار را با دقت هرچه بیشتر رعایت کرده تا با اقدام جمعی و مسئولانه، بتوان جامعه کار و تولید این استان را از آسیب‌های این بیماری مصون نگاه داشت.

این مقام مسئول همچنین گفت: سال گذشته ۳۹۷۷پرونده در قالب ۱۸هزار و۲۳۱عنوان شغلی برای بررسی بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور و ١٣٣٣ بازرسی موضوع مواد ٣ و ٦ قانون مشاغل سخت و زیان آور برای بهسازی محیط کار و صیانت از نیروی انسانی در استان فارس انجام شده است.

شیرزاده افزود: سال گذشته و در راستای ارتقای ایمنی و بهداشت کارگاه‌ها ۲۵هزار مورد بازرسی کارگاهی انجام و در همین خصوص امسال ۲۶۹ کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در استان تشکیل شده است.

وی افزود: به این ترتیب جمعا تاکنون ۱۱۹۳کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در سطح استان داریم که به کارفرمایان، سرپرستان و کارگران مشاوره ایمنی و بهداشت کار ارایه می‌دهند و در همین رابطه ۱۳۳۹جلسه با این کمیته‌ها در زمینه حفاظت و بهداشت کار برگزار و منجر به ۶۹۲۸ بررسی موردی شده است.

شیرزاده گفت: بررسی ۷۵۵ نقشه ساختمانی در اجرای ماده ۸۷ قانون کار، انجام ۲۲۶۸ بازرسی منع اشتغال اتباع خارجی بدون جواز، برگزاری ۹۸۴۶ نفر ساعت آموزش به کارگران و ۲۲۰۱ نفر ساعت آموزش کارفرمایان با موضوع ایمنی کار از دیگر فعالیت‌های موثر در زمینه نظارت بر پیاده سازی مقررات قانون کار در استان بوده است.

به گفته این مقام مسئول بررسی و نظارت بر اجرای ۳۵۵طرح طبقه بندی مشاغل، صدور ۸۹۱مجوز تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران و ۷۵۰ گواهی مسئول ایمنی در قالب طرح خود بازرسی از دیگر گام‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس بوده است.

کد خبر 495579

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha