مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
۰ نفر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: مشکلات اقتصادی ما به گونه‌ای نیست که با یک روند عادی حرکت به جلو رفع شود به همین علت نیاز به شتاب بالا و جهشی برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم داریم.

بازار

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر مرتضی قائمی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، در تحلیل شعار سال تحت عنوان «جهش تولید» اظهار کرد: مقام معظم رهبری چند سالیست که بر بحث اقتصاد تمرکز دارند چراکه اقتصاد زمینه و مقدمه‌ای برای همه ابعاد از جمله فرهنگی، اجتماعی است که همه به گونه‌ای وابسته به اقتصاد هستند و زیربنای شروع فعالیت و پیشبرد در تمام زمینه‌ها اقتصاد است.

وی ادامه داد: کشوری که در زمینه اقتصادی دچار مشکل باشد در بخش‌های دیگر نیز آسیب پذیرتر می‌شود حتی در بعد فرهنگی و اجتماعی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌ها نتیجه مشکلات اقتصادی است.

رئیس دانشگاه آزاد همدان تصریح کرد: شعار سال گذشته رونق تولید بود و تلاش‌های زیادی در این زمینه صورت گرفت اما کافی نبود و جا برای کار، تلاش بیشتر و رفع موانع تولید وجود دارد.

قائمی اضافه کرد: طی این سال‌ها اقدامات زیادی صورت گرفته اما امسال مقام معظم رهبری بر جهش در تولید تاکید کرده‌اند به طوری‌که جهش به معنای بالا بردن شیب و شتاب در حرکت است چراکه با حرکت عادی نمی توان موانع را برطرف کرد همچنین مشکلات اقتصادی ما به گونه‌ای نیست که با یک روند عادی حرکت به جلو رفع شود به همین علت نیاز به چنین شتاب بالا و جهشی برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم داریم.

وی خاطرنشان کرد: البته تحقق این امر نیاز به کار جهادی در تمام حوزه‌ها به ویژه دانشگاه‌ها دارد، دانشگاه‌ها نیز باید به شتاب خود اضافه کنند و بر ابعاد ارتباط با صنعت، جامعه و پرداختن به نیازهای جامعه تمرکز بیشتری داشته باشند و از انجام کارهایی که در اولویت پایین‌تری هستند، پرهیز کنند.

رئیس دانشگاه آزاد همدان افزود: اولویت اول را دانشگاه آزاد بر مبنای کار اقتصادی قرار داده و رشد اقتصادی و گرایش به حل نیازهای فعلی جامعه و توجه به مشکلات فرهنگی، اجتماعی و صنعتی بالا بردن سطح مهارتی دانشجویان جزء برنامه‌های دانشگاه است تا کمکی برای تحقق شعار جهش تولید باشد.

وی جهش را امری ضروری در پژوهش، تولید فناوری و صنعت دانست و گفت: جامعه کنونی تحت تاثیر جریانات جهانی قرار دارد همچنین فشارهای استکبار روز به روز بیشتر می‌شود به همین علت برای حل مشکلات موجود و رهایی از فشارها باید رشد جهش‌واری داشته باشیم تا بتوانیم کشور را از این مرحله عبور دهیم.

قائمی یادآور شد: افراد در جامعه باید به جای پرداختن به اختلاف افکنی، یکپارچه شوند و با وحدتی گسترده و به دور از هرگونه تفرقه و با تمرکز به مبانی انقلاب پیش روند تا اهداف محقق شود.  

کد خبر 495575

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha