پنجشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
۰ نفر

فیلم-تئاتر «شکلک» نوشته نغمه ثمینی و کارگردانی کیومرث مرادی می‌تواند پیشنهاد مناسبی برای تماشا در روزهای تعطیلات نوروزی و در خانه ماندن باشد.

تئاتر شکلک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل  از مهر، با توجه به تعطیلی تماشاخانه¬ها و مراکز هنری به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در ایام تعطیلات نوروزی و لزوم در منزل ماندن به علاقمندان تئاتر و هنرهای نمایشی پیشنهاد می‌شود برای پر کردن اوقات فراغتشان به دیدن فیلم-تئاترهای مختلف بنشینند که در همین راستا دیدن فیلم-تئاتر «شکلک» به کارگردانی کیومرث مرادی پیشنهاد می‌شود.

فیلم-تئاتری که مربوط به اجرای سال ۹۳ این اثر نمایشی در سالن شمس موسسه اکو می شود که در آن پانته آ بهرام، امیر جعفری، ستاره پسیانی و نوید محمدزاده به ایفای نقش پرداخته‌اند در حالی که «شکلک» پیش از این نیز اجرا شده بود.
«شکلک» در سال ۸۲ در جشنواره تئاتر فجر به صحنه رفت و جایزه بهترین نمایشنامه، بهترین‌ موسیقی و بهترین بازیگری زن را دریافت کرد. این نمایش همچنین اثر تحسین شده تماشاگران و منتقدان در سال ۱۳۸۳ بود که کیومرث مرادی کارگردان نمایش بعد از سال¬ها تصمیم گرفت این اثر نمایشی را مجددا و با تغییر برخی از بازیگران به صحنه بیاورد.

کارگردان در این نمایش ترکیب همزمان ۲ مقطع تاریخی را در یک خانه مخروبه به تصویر می کشد؛ زوج میانسالی که متعلق به دهه ۳۰ هستند در مقابل زوجی امروزی قرار می گیرند و این تقابل دنیای سنتی مدرن و گذشته و امروز در فضای رئالیسم جادویی لحظات جذاب، تراژیک و در عین حال طنازانه ای را رقم می زند که باعث جذابیت نمایش می شود.

ثمینی در این نمایشنامه در بستری واقعی و باورپذیر، داستانی را به تصویر می‌کشد که در عالم واقع امکان وقوع ‌آن وجود ندارد. نقد مسائل اجتماعی یا به تعبیری بهتر، نقد شرایط اجتماعی از منظر سیاسی یکی از لایه‌های زیرین و بنیادین نمایشنامه «شکلک» است که در قالبی کاملا داستانی و در هیات اثری برخوردار از داستانی غیرسیاسی مطرح می‌شود.

فیلم-تئاترها این روزها در اکثر شهر کتاب‌ها، فروشگاه‌های فروش فیلم‌های شبکه نمایش خانگی و بعضی کتاب‌فروشی‌های معتبر قابل خرید هستند همچنین علاقه‌مندان می‌توانند با خرید اینترنتی و تماشا در وی‌اودی‌های مختلف این محصولات را با هزینه مناسب‌تری تماشا کنند.
 

کد خبر 495570

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha