رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: ۲۲۰۰ تخت آی‌سی‌یو برای بیماران مبتلا به بیماری کرونا ایجاد می‌شود.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت بیان کرد: تخت‌های آی‌سی‌یو که برای مبتلایان به ویروس کرونا در نظر گرفته شده بود در برخی استان‌ها تقریبا پر شده است. به دنبال ایجاد ۲۲۰۰ تخت آی‌سی‌یو دیگر هستیم. در این زمینه درخواست تهیه دستگاه‌های ونتالیتور دادیم که قسمت اعظمی از این نیاز توسط شرکت‌های داخلی تامین می‌شود.

وی ادامه داد: البته در حال حاضر مشکلی برای بستری بیمارانی که به خدمات آی‌سی‌یو نیاز دارند، نداریم و این اقدام برای پیش‌بینی شرایط روزها و هفته‌های آتی انجام خواهد شد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت گفت: براساس بدترین شرایط و افزایش مبتلایان به کرونا این اقدامات پیش‌بینی شده است. به جز این موارد، از امکانات آی‌سی‌یو و بیمارستانی نیروی انتظامی، ارتش و سپاه هم استفاده خواهد شد.

جهانپور افزود: فعلا دغدغه جدی با روند فعلی وجود ندارد و این موارد با امکانات لازم آن هرروز به سیستم خدمات‌رسانی نظام سلامت اضافه خواهد شد. بخش عمده نیازهای آن توسط شرکت‌های داخلی تامین می‌شود.

کد خبر 495564

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha