پنجشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
۰ نفر

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه افزود: باید پیش از شروع ماه مبارک رمضان، ذخایر خون استان را بهبود ببخشیم، چرا که به‌طور معمول با شروع ماه مبارک رمضان آمار اهدای خون پایین می‌آید و ضرورت دارد مردم از هم اکنون برای اهدای خون مراجعه کنند.

اهدا خون

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، پژمان صالحی‌فر، مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در ابتدای اسفند ماه سال گذشته آمار اهدا کنندگان خون به یک سوم کاهش پیدا کرد که ادامه این روند می‌توانست مشکلاتی در تامین نیازهای اورژانسی مراکز درمانی ایجاد کند، اما خوشبختانه با حمایت رسانه‌ها، صدا و سیما، بسیج، هلال احمر و سایر دستگاه‌ها از بروز این بحران جلوگیری شد، البته هنوز با حالت ایده آل فاصله داریم.

وی اظهار کرد: تاکید بر این است که مردم برای کارهای غیرضروری از منزل خارج نشوند، اما اهدای خون یک کار ضروری و حیاتی است و مردم باید به این مهم توجه داشته باشند.

صالحی‌فر خاطرنشان کرد: بسیاری از بیماران از جمله بیماران تالاسمی، سرطانی، مصدومین تصادفات و ... مصرف کنندگان همیشگی خون و فرآورده‌های آن هستند و نمی توان این بیماران را چشم انتظار رسیدن خون گذاشت.

وی افزود: در همین راستا با توجه به نیاز همیشگی بیماران به خون، به اهدای خون هم نیاز مستمر داریم و این امر می‌طلبد که مردم خیر اهتمام بیشتری در امر اهدای خون داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: هم اکنون روزانه ۹۰ اهدا کننده به مراکز انتقال خون استان مراجعه دارند که برای ایام تعطیلات آمار بدی نیست، اما با توجه به کاهش اهدای خون در اسفندماه و لزوم ذخیره خون برای ماه مبارک رمضان، این تعداد باید افزایش یابد.

این مسئول بیان کرد: با شکست ویروس کرونا و بازگشت جامعه به حالت عادی هم بسیاری از عمل‌های‌ جراحی الکتیو از سر گرفته می‌شوند و این مساله نیاز به خون را جدی‌تر می‌کند.

صالحی فر از مردم خیر استان خواست تا برای اهدای خون اهتمام جدی داشته و این اطمینان و اعتماد را داشته باشند که تمام اصول بهداشتی در مراکز انتقال خون با جدیت و شدت رعایت شده و مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

وی یادآور شد: برای پیشگیری از ایجاد ازدحام در مراکز انتقال خون، اهدا کنندگان می‌توانند به سامانه نوبت دهی به آدرس nobatdehi.ibto.ir مراجعه کرده و پس از اخذ نوبت و دریافت کد رهگیری، در تاریخ و ساعت تعیین شده به مرکز انتقال خون مراجعه کنند.

صالحی‌فر تصریح کرد: مرکز انتقال خون کرمانشاه واقع در بلوار بنت الهدی صدر، جنب اداره کل صنعت، معدن و تجارت همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ شب آماده خدمات رسانی است.  

کد خبر 495549

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha