مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
۰ نفر

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: عملیات مبارزه با تولید و توزیع داروهای غیرمجاز تقلبی و تبلیغات غیرقانونی در فضای مجازی، هم‌زمان با ۱۰۰ کشور جهان با هماهنگی سازمان اینترپل با عنوان عملیات پانجیا در سطح کشور و به تبع آن در این استان نیز برگزار می شود.

دارو آنلاین

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا،  سردار رحیم جهانبخش، با اعلام این خبر به خبرنگاران افزود: مهم‌ترین هدف از اجرای این طرح با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، اطلاع‌رسانی و هشدار به عموم در خصوص ریسک خرید آنلاین دارو و تجهیزات پزشکی، شناسایی وب سایت‌های غیرقانونی در حوزه داروهای غیرمجاز و مسدودسازی تراکنش‌ها و سیستم‌های پرداخت مورد استفاده مجرمان در این حوزه، مقابله با شبکه‌ها و جلوگیری از اقدامات مجرمانه در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی به منظور شناسایی و دستگیری مجرمان موصوف با همکاری سایر پلیس‌های تخصصی برشمرد.

وی اظهار داشت: با اجرای طرح عملیاتی پانجیا، پلیس فتا استان زنجان تعداد ۲۵۰ مورد تارنمای مجرمانه را شناسایی و در این راستا ۴۵ فقره پرونده برای تارنماهای مجرمانه فعال در این استان تشکیل شد.

سردار جهانبخش ادامه داد: با هماهنگی مقام قضایی مقدار زیادی انواع دارو، اقلام و مواد بهداشتی غیر مجاز از قبیل ماسک و محلول های ضدعفونی کننده کشف و نسبت به مسدود سازی تارنماها و صفحات مجرمانه نیز اقدام شد.

وی افزود: تعدادی تارنماهای مجرمانه جهت اقدامات عملیاتی به پلیس فتا سایر استان‌ها ارسال و عمده‌ترین اقلام کشف شده در استان نیز انواع مواد ضدعفونی‌کننده الکلی، ماسک، دستکش و انواع مکمل های ورزشی فاقد مجوز بهداشت و یا خارج از چرخه توزیع دانشگاه علوم پزشکی است.

فرمانده انتظامی استان زنجان با تاکید بر عزم پلیس فتا بر مبارزه قاطع با کلاهبرداران و سود جویان فضای مجازی در بحث تبلیغ و فروش دارو و محصولات بهداشتی از شهروندان خواست اقلام مورد نیاز داروئی و بهداشتی را از طریق دارو خانه ها و مراکز بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهیه کنند.

سردار جهانبخش افزود: عموم مردم می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق شماره تلفن‌های فوریت ۱۱۰  و ۲۱۸۲۱۴۴۹ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند تا اقدمان قانونی از سوی پلیس به عمل آید.

کد خبر 495531

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha